موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154998
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

رئیس سازمان اوقاف از رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تجلیل کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با تجلیل از افتخارآفرینی مختار دهقان قاری اعزامی کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی خواستار شناسایی استعدادهای جوان و نوجوان قرآنی و حمایت از آن‌ها شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف پیش از ظهر یکشنبه 23 اردیبهشت ماه در دیدار با مختار دهقان مقام دوم شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با تجلیل از افتخارآفرینی قاری اعزامی کشورمان به این دوره از مسابقات گفت: امروز در سایه هدایت‌ها و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری که خود یک رهبر قرآنی بی‌نظیر در جهان هستند جوانان مستعد و باانگیزه قرآنی در حال رشد و تعالی وکسب افتخار برای کشورمان هستند،اما باید در قالب یک طرح مدون قاریان و حافظان نوجوان و مستعد شناسایی و با یک برنامه‌ریزی مناسب برای رشد و پیشرفت آن‌ها برنامه داشت .

رئیس سازمان اوقاف بابیان اینکه قاریان ایرانی دارای سبک و انگیزه بالایی هستند تصریح کرد: ضروری است نکات فنی و تجربیات قاریان و حافظانی که در مسابقات بین‌المللی قرآنی جهان اسلام شرکت می‌کنند در محل واحدی ثبت و ضبط و به افراد دیگر که قصد شرکت در این مسابقات رادارند ،ارائه شود.

 

بر اساس این گزارش در این برنامه استاد سید محمد جواد سادات فاطمی استاد راهنمای قاری اعزامی کشورمان هم بابیان اینکه بعد از تلاوت آقای دهقان بسیاری از استادان قرآنی ، داوران و حاضران بر حرفه‌ای بودن و زیبایی تلاوت ایشان اذعان داشتند گفت: آیاتی که قاری کشور ما ن تلاوت کردند؛ سخت‌ترین آیات بود که با تلاوت زیبا و نفس‌های بلند دهقان ارائه شد وتشویق ها را بر انگیخت.

وی یکی از ویژگی‌های مسابقات بین‌المللی مالزی را ارائه تفسیر کوتاه از آیات قرآنی در فواصل قرائت‌ها دانست و تصریح کرد: اگر در مسابقات بین‌المللی کشورمان هم بتوانیم چنین برنامه‌ای را اجرا کنیم این امر می‌تواند در افزایش سطح معارف قرآنی مخاطبان بسیارمؤثر باشد.

 

مختار دهقان مقام دوم شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی هم که بامداد امروز به میهن مان بازگشت از تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و استاد راهنما آقای سادات فاطمی به جهت هماهنگی های اعزام و هدایت های ایشان دراجرا ی مسابقه قدردانی کرد.

در پایان این مراسم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید نفیس از مختار دهقان و سادات فاطمی استاد راهنما تجلیل کرد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و حجت‌الاسلام حسین سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف هم حضور داشتند. شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز شامگاه ۲۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. نتایج این مسابقات به شرح ذیل است:

عبدالله محمد فهمی بن جی‌نور از مالزی

مختار دهقان از ایران

صلاح‌الدین هیصام از الجزایر

ایمن احمد حسن ابوعلام از مصر

محمد مسعود مسروحن از اندونزی

 

براساس این گزارش مختار دهقان واستاد راهنمای ایشان استاد سید محمد جواد سادات فاطمی بامداد امروز با افتخار به کشورمان بازگشتند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار