موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
154940
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

خطر در کمین سلامت نوجوانان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: مصرف دخانیات، مواد اعتیادآور، خشونت، رفتارهای ناسالم جنسی، انحرافات اخلاقی و آسیب به خود برخی از رفتارهای پرخطر هستند که سلامت فرزندان این مرز و بوم را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

به گزارش کودک پرس، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:در معارف تابناک دین ما اسلام درباره ارزش سلامتی به عنوان یک موهبت الهی، بسیار سفارش و توصیه شده است که قدر این نعمت الهی را بدانیم و با مراقبت از خود در برابر خطراتی که سلامتی‌مان را تهدید می‌کند، شکرگزار این نعمت باشیم.

مصرف دخانیات، مواد اعتیادآور، خشونت، رفتارهای ناسالم جنسی، انحرافات اخلاقی و آسیب به خود برخی از رفتارهای پرخطر هستند که سلامت فرزندان این مرز و بوم را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

درگیری با چنین رفتارهایی در دوره نوجوانی پیامدهای کوتاه و بلند بسیاری داشته و به همین دلیل، برنامه‌ریزی و اجرای مجموعه فعالیت‌هایی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اهمیت و ضرورت صد چندان می‌یابد.

عزیزان دانش آموز، والدین گرامی و همکاران محترم؛ “جشنواره نوجوان سالم ” از جمله اقداماتی است که با هدف گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.این جشنواره فرصت و ظرفیتی را فراهم آورده تا سه ضلع مثلث تربیتی خانواده بزرگ آموزش و پرورش، یعنی دانش آموزان، والدین و همکاران محترم در مسیری مشخص و هدف‌گذاری شده و انجام مجموعه فعالیت‌هایی جهت ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

برگزاری این مراسم و اجرای سایر طرح‌ها و برنامه‌ها پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران در سال تحصیل97-96، فرصتی است تا همه ما متعهد شویم که پیام‌های این مجموعه برنامه‌ها در زمینه ارتقای شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر را ترویج داده و با مصونیت بخشی به خود و دیگران، آینده‌ای بهتر و عاری از رفتارهای پرخطر بسازیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار