154474
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) بندرعباس

به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان با نام «شهید مطهری» در کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) محله نایبند جنوبی در بندرعباس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام عبدالرسول باستین، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) محله نایبند جنوبی در آیین افتتاح این کتابخانه، اظهار کرد: کتابخانه شهید مطهری در راستای جامه عمل پوشاندن به سیاست های ستاد عالی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین فراهم نمودن زمینه برای تربیت دینی کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار جلد کتاب در فاز نخست تجهیز کتابخانه شهید مطهری کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) تهیه شده است، افزود: تربیتی، اعتقادی، مهارتی، قرآنی، داستان سبک زندگی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و … ازجمله موضوعات این کتاب هاست.

حجت الاسلام باستین به فضای 250 متری کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) اشاره و عنوان کرد: فضای این کتابخانه با توجه به جامعه هدف به گونه ای طراحی شده است که به منظور ایجاد رغبت و راحتی کودکان و نوجوانان، مخزن کتاب ها و سالن مطالعه یکی باشد.

وی ساعات کار کتابخانه شهید مطهری را در حال حاضر عصر ها از 16 تا 21 اعلام کرد و گفت: همزمان با تعطیلی مدارس، کتابخانه در دو نوبت صبح و عصر میزبان کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی است.

این فعال فرهنگی مذهبی از کمبود قفسه به عنوان یکی از مشکلات فراروی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان نام برد و خاطرنشان کرد: دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان و سپاه امام سجاد(علیه‌السلام) در راه اندازی این کتابخانه با کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) همکاری داشته اند.

وی جامعه هدف برنامه های کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه‌السلام) را قشر کودک و نوجوان برشمرد و بیان کرد: «نایبند جنوبی»، از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس است از این رو کانون امام زین العابدین(علیه‌السلام) از چهار سال قبل با همکاری پایگاه بسیج، فعالیت های گسترده، متنوع و اثرگذاری را برای عموم مردم به ویژه حوزه کودک و نوجوان در فضای معنوی مسجد آغاز کرد که ماحصل آن حضور پرشور کودکان و نوجوانان در برنامه های مختلف مسجد است.

تشکیل اتاق فکر و شورای مشورتی جهت شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های محله و بررسی چگونگی بهره گیری از آن در راستای دستیابی به اهداف با استفاده از نخبگان و افراد باتجربه، مشارکت دادن فعال کودکان و نوجوانان در همه امور مرتبط با برنامه های کانون فرهنگی هنری، ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه ها به خانواده ها و ارتباط مستمر و سازنده با کارشناسان دبیرخانه کانون های مساجد استان از دیگر امتیازهای این کانون است.

«پیوند مسجد و مدرسه »، « در محضر معبود »، « تولدهای ماندگار »، « نمایش خاطره ها »، « آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، « جشن قرآن »، « آموزش قرآن به روش اشاره »، « آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر »، « استقبال از دانش آموزان » همزمان با بازگشایی مدارس و « اجرای نمایش آیینی شهادت علی اصغر(علیه السلام)» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی از شاخص ترین برنامه های این کانون است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار