145909
۲۰ اسفند ۱۳۹۶

خدا و نماز در باور و زبان کودکان در طرح نیک

دهمین دوره‌ی آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک خراسان رضوی با موضوع آموزش روش‌های جذب خردسالان به نماز و معارف اسلامی در سالن تلاش مجموعه‌ی ورزشی کارگران مشهد در بلوار شهید صادقی آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، دهمین دوره ی آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک خراسان رضوی با موضوع آموزش روش های جذب خردسالان به نماز و معارف اسلامی در سالن تلاش مجموعه ی ورزشی کارگران مشهد در بلوار شهید صادقی آغاز شد.
مدیر کل دفتر بانوان استانداری خراسان در این مراسم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن عنوان کرد: زنان در جامعه مبدا خیرند و امام خمینی نیز بر حقوق و جایگاه زنان تأکید زیادی داشتند.
فرشته سلجوقی افزود: باید تلاش کنیم حقوق واقعی زنان را به آنان بازگردانیم و جایگاه آنان، همان طور که در دین مبین اسلام بر آن تأکید شده، اعتلا یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مهدهای کودک، کارهای تربیتی و فرهنگی مهمی انجام می دهند که معمولا جزئیات آن در جایی بازگو نمی شود.
امرا.. سبحانی نیا افزود: زیر ساخت های های جامعه فردا در گرو تعلیم و تربیت صحیح در مهد های کودک می باشد.
وی در خصوص محتوای این کارگاه گفت: آنچه که قرار است در این کارگاه دو روزه مطرح شود جایگاه خانواده و فرزند در نگاه دینی و برنامه ریزی برای علاقه مندسازی کودکان به نمادهای دینی است.
وی ادامه داد: در این کارگاه همچنین شیوه های نوین علمی انتقال مفاهیم دینی توسط مربیان در قالب بازی ، قصه و نمایش به کودکان ارائه می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در مراسم گشایش این دوره ی آموزشی گفت: مهدهای کودک، تنها محل نگهداری کودکان نیستند بلکه تربیت، پرورش شخصیت، آموزش های دوران خردسالی و آشناسازی کودکان با معارف دینی، فعالیت هایی است که در این مراکز انجام می شود .
غلامحسین حقدادی افزود: در حال حاضر دهمین دوره ی آموزشی این مراکز را در شرایطی آغاز می کنیم که پیش از این، مربیان و مدیران ۵۵۷ مهد کودک در سراسر استان به استعداد یک هزار و ۱۱۴ مربی و مدیر از این آموزش ها بهره مند شده اند .
وی ادامه داد: در حالی که سهمیه ی آموزشی در سال جاری بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی ۴۵۰ مهد کودک بوده، همکاران ما در کارشناسی مهدهای کودک بهزیستی استان با همکاری کانون توسعه ی مهدهای کودک، موفق شده اند بیشتر از برنامه حرکت کنند .

وی تأکید کرد: می دانیم که آموزش های دینی اگر در سنین زیر ۵ سال در وجود کودکان نهادینه شود، شخصیت آنها با این معارف آمیخته شده و کودکان برای شروع زندگی اخلاقی و سالم آماده می شوند .
وی با بیان اینکه طرح نیک (نماز یاوران کوچک) با همکاری ستاد اقامه نماز استان به اجرا درمی آید گفت: در این طرح، مدیران مهدهای کودک و گروه های منتخب مربیان این آموزش ها را فرا می گیرند تا به صورت خوشه ای به سایر مربیان و همکاران شان در خصوص چگونگی آشنا کردن کودکان با نماز و معارف دینی به آموزش آنها بپردازند .

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهارد اشت: برای ارزیابی نتیجه بخشی و اثربخشی این آموزش ها، سه ماه پس از برگزاری دوره های آموزشی، کارشناسان بهزیستی به مهدها اعزام و نحوه ی آموزش ها و انتقال مفاهیم دینی به کودکان را در این مراکز مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند .
وی ادامه داد: همچنین جلسات اولیا و خانواده های کودکان که به صورت فصلی در مهدها برگزار می شود اثربخشی آموزش ها در خانواده ها را مورد ارزیابی قرار می دهند .
حقدادی گفت: برای خردسالانی که علاقه مندی بیشتری نشان می دهند و خانواده ها همکاری بهتری با آنان دارند ابلاغ یاوران نماز صادر می شود .

وی بیان کرد: در این ابلاغیه ها کودک به خاطر ترغیب حضور اطرافیان، والدین، خویشان و دوستان شان در محیط های خانوادگی و در فرصت های فراغت و گردش در مراسم دینی و اقامه ی نماز، مورد تشویق قرار می گیرند .
به گفته ی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، یاوران کوچک نماز همچنین می آموزند که در کنار نماز و مراسم عبادی و دینی، اخلاق اسلامی را رعایت کنند و الگوهای رفتار دینی با سایرین را در بین سایرین تشویق کنند .
حقدادی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز همچنین از مدیران مهدهایی که به صورت داوطلبانه در ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به زلزله زدگان کرمانشاه سهیم بوده اند قدردانی به عمل می آید .
وی خاطر نشان کرد: کمک های این عزیزان شامل ۱۵ دستگاه کانکس، ۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و حدود ۵۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی بوده است .
وی افزود: علاوه بر این، ۴۱ مهد کودک که در این امر خیر، مشارکت داشته اند مربیانی برای آموزش کودکان به مناطق زلزله زده اعزام کرده اند .

شایان ذکر است در حال حاضر یک هزار و ۳۵۰ مهد شهری و روستایی کار تربیت و پرورش حدود ۸۰ هزار کودک زیر ۵ سال را در خراسان رضوی عهده دار هستند و تحت نظر بهزیستی خراسان رضوی فعالیت می کنند .

 

 

منبع: ستاد اقامه نماز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار