موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
143727
۱۲ اسفند ۱۳۹۶
دبیر همایش ملی ریحانة النبی خبر داد؛

ارسال ۳۷۳ اثر به دومین همایش داستان نوجوان جایزه ادبی ریحانه

دبیر همایش ملی ریحانة النبی ارسال ۳۷۳ اثر به دومین همایش داستان نوجوان جایزه ادبی ریحانه و انتخاب آثار برتر توسط هیأت داوران خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد مریدی با اشاره به برگزاری دومین همایش داستان نوجوان جایزه ادبی ریحانه گفت: هیأت داوران ضمن بررسی ۳۷۳ داستان درباره مقام و شخصیت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) از تلاش بی وقفه همه دست اندرکاران و همچنین عزیزان نوجوانی که اندیشه نورانی خویش را در این راه پر برکت به کار گرفته و توانسته‌اند آثار ارزشمندی خلق کنند تقدیر می‌کند.

وی با اشاره به برخی نکات در خصوص بررسی آثار ارسالی به این همایش گفت: با توجه به حجم زیاد کارهای ارسالی نوجوانان باید اذعان داشت تعداد قابل ملاحظه‌ای از آثار از نظر ساختار، زبان، محتوا و نحوه شخصیت پردازی، بسیار قابل تأمل بود واین امر سبب شد کار داوری دشوار شود.

 

دبیر همایش ملی ریحانة النبی اضافه کرد: هیأت داوران باید داستان‌هایی را داوری می‌کرد که پدیدآورندگان آن‌ها از یک طرف دارای روحیه‌ای حساس، لطیف و شکننده هستند و از طرف دیگر، شروع شکوفایی آنان است بنابر این این حساسیت پیش می‌آمد که با دقت نظر بیشتری به بررسی آثار بپردازند و این امر سبب شد تا تعداد زیادی از داستان‌ها چندین بار بازخوانی شوند و انتخاب آثار برگزیده بسیار دشوار شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرداختن به زوایای فکری حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) و همچنین به نگارش درآوردن ابعاد مختلف شخصیت ایشان به وسیله ۳۷۳ نفر از نویسندگان پرشور نوجوان حرکتی بی سابقه بوده است، به نظر هیأت داوران همه 373 نویسنده عزیز لایق تقدیر و قدردانی هستند.

 بر اساس این گزارش با نظر هیأت داوران نفرات زیر حائز رتبه های برتر دومین همایش داستان نوجوان جایزه ادبی ریحانه شدند:

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه یک میلیون و 500 هزار ریالی خود را به مقام سوم جشنواره به خاطر برخورداری از انتقال حس صمیمی داستان به مخاطب و همچنین بهره گیری مناسب از قدرت تصویر پردازی در سیر داستان به خانم نوش آفرین افشاری ۱۹ساله از شیراز برای داستان «فاطمه برتر از فاطمه است» اهدا می‌‌کند.

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه 2 میلیون ریالی خود را به مقام دوم همایش برای داستان «شقایق درد» به خاطر برخورداری از ساختار قوی و شخصیت پردازی مناسب و ایجاد انگیزه ی معنوی در مخاطب به سرکار خانم لیلا جنگجویی۱۶ ساله از شیراز اهدا می کند.

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه 2 میلیون و 500 هزار ریالی خود را به مقام اول همایش برای داستان «چادر سیاهم بوی بهشت گرفته» به خاطر بهره گیری مناسب از عناصر داستان، شخصیت پردازی، استفاده از عنصرخیال و همچنین ساختار خوب و انسجام داستان به سرکار خانم عایشه دلگشازاده ۱۶ ساله از شهرستان گله دارمهر اهدا می کند.

همچنین هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه ی یک میلیون ریالی خود را به هفت اثر شایسته ی تقدیر به اسامی زیر اهدا می کند:

۱-آرمان مفتاحی ۱۵ ساله

۲-سهراب سروری ۱۷ ساله

۳-مهدی هدایت پناه ۱۵ ساله

۴-محمد جواد بهروزی ۱۶ ساله

۵-علی برمشور ۱۴ ساله

۶-محمد رضانیک منش۱۴ ساله

۷-عرفان بهروزی نیا ۱۲ ساله

ضمنا در حاشیه همایش داستان ۴۸شاعرنوجوان نیز از نقاط مختلف کشور اشعار ارزشمند خویش را به دبیر خانه ارسال کردند که هیأت داوران ناگزیر شد این آثار را نیز بررسی ومورد داوری قرار دهد که از بین این اشعار زهراحشمت افخم۱۴ساله از همدان، علی خضرایی ۱۲ساله از همدان و ایلیا صفدری ۱۲ساله از رشت شایسته تقدیر کتبی شناخته شدند و همچنین لوح تقدیر و جایزه یک میلیون ریالی به محمد معین پوریلان۱۶ساله از قم به خاطر چهارپاره “عقل خود را به این جنون نکشید” به دلیل پرداخت زیبا و هنرمندانه به موضوع حجاب و امیرحسین علی یاری ۱۸ساله از تهران برای شعر«زیرپایش ستاره می‌ریزد» به دلیل استفاده از ساختار و بیان نو وبهره گیری مناسب از عنصر خیال اهدا می‌شود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار