141664
۰۳ اسفند ۱۳۹۶
فرمانده سپاه گنبدکاووس مطرح کرد؛

شناسایی ۵۰ کودک کار در محله اسلام‌آباد گنبدکاووس/ لزوم حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در محلات آسیب پذیر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به شناسایی بیش از ۵۰ کودک کار در محله اسلام‌آباد این شهرستان، گفت: این افراد باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

به گزارش کودک پرس ، سیدعلی حسینی در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته در قالب طرح شهید شوشتری در شهرستان گنبدکاووس که به صورت پایلوت در سه محله آسیب‌پذیر این شهرستان اجرایی شده است، با اشاره به اینکه ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس به عنوان دبیر ستاد اجرایی طرح شهید شوشتری در شهرستان اقدامات خود را به صورت منظم اجرایی کرده و نظارت لازم را بر اجرای برنامه‌های سایر ادارات صورت داده است.

وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس، پایگاه‎های مقاومت را در محلات آسیب‌پذیر فعال و تقویت کرده است، افزود: گشت‌های محله‌محور بسیج مردمی را در این محلات راه‌اندازی کرده‌ و در تابستان سال جاری با دعوت از گروه جهادی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) و حضور در این محلات اقدامات عمرانی و بهداشتی متعددی را پایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نصب و به روزرسانی منظم سه عدد استند تبلیغاتی با محوریت آموزه‌های فرهنگی در محلات آسیب‌پذیر اقدام دیگر ما در این محلات در سال جاری بوده است، خاطرنشان کرد: اجرای یادواره‌های متعدد شهدا، اعزام یک اتوبوس از افراد این محلات به سفر مشهد مقدس، راه‌اندازی ایستگاه‌های بلوتوث فرهنگی و همایش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی از جمله اقدامات مهم ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در محلات سه‌گانه آسیب‌پذیر طرح شهید شوشتری در شهرستان بوده است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات میدانی صورت گرفته برخی از اقدامات در سال جاری به مرحله نهایی نرسیده است، ادامه داد: انتظار داریم این اقدامات که در زمره تعهدات دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است هر چه زودتر و در زمان باقی مانده از سال 96 اجرا شده و یا عملیات اجرایی آن با پیشرفت مواجه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در این محلات راه‌اندازی نانوایی با هماهنگی کارشناسان بهداشت محیط از ضروریاتی است که هنوز اجرایی نشده اشت، تصریح کرد: تعداد 50 کودک کار نیز در محله اسلام‌آباد شناسایی شده‌اند که باید ضمن راه‌اندازی کمیسیون مربوطه این افراد به سرعت ساماندهی شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه تکدی‌گری با محوریت این سه محله آسیب‌پذیر توسط برخی افراد به صورت سازماندهی شده در حال انجام است، اضافه کرد: برخورد و مقابله با این جریان سازماندهی شده نیز از اقداماتی است که باید توسط دستگاه‌های مربوطه اجرایی شود.

 

حسینی با بیان اینکه امکان ادامه تحصیل بعد از پایه ششم برای دانش آموزان سه محله آسیب‌پذیر گنبدکاووس فراهم نیست، افزود: آموزش و پرورش و اداره بهزیستی شهرستان در خصوص راه‌اندازی مدارس در مقاطع بالاتر در این محلات و یا شرایط انتقال آنها به روستاهای مجاور را فراهم کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه شهرداری در راستای توسعه و پیشرفت محلات آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس با وجود خارج بودن از محدوده خدمات شهری، خاطرنشان کرد: از مسوولان شهرداری انتظار داریم در یکی از محلات هنوز سطل‌های بزرگ زباله نصب نشده است که موجب ایجاد برخی آلودگی‌ها در محلات شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ‌سازی و تغییر فضای روستا نامگذاری مجدد و با مسمای این محلات است، گفت: انتظار ما از شهرداری و کمیسیون‌های مربوطه نامگذاری مجدد برخی از این محلات از جمله محله مدرسی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرکز آموزشی این کمیته در شهرستان در اختیار کارجویان و کارآفرینان محلات آسیب‌پذیر طرح «شهید شوشتری» قرار گرفته است، افزود: دو نفر از کارآفرینان مجرب شهرستان کلاس‌های ویژه‌ای را در رشته‌های مختلف برای متقاضیان چند 100 نفره این محلات در محل مرکز آموزشی کمیته امداد برگزار می‌کنند.

باقرپور با بیان اینکه برای استقبال بیشتر و بهتر مردم این محلات از آموزش‌های کمیته امداد باید موضوع مشکلات رفت و آمد آنها به مرکز شهر را حل کنیم، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس می‌توانند با قرار دادن یک سرویس ایاب و ذهاب در این محلات ما را در این حوزه کمک کنند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار