137401
۱۰ بهمن ۱۳۹۶

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک: کودکان کار و خیابان در تهران ساماندهی می‌شوند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک: کودکان کار و خیابان در تهران ساماندهی می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی افزود: ستاد پیگیری آسیب های اجتماعی وزارت کشور موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان را به وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی سپرده است تا این کودکان را در استان ها ساماندهی کند.

وی گفت : ساماندهی کودکان کار در استان تهران به عنوان پایگاه نظام در اولویت قرار گرفته است و در جلسه دو هفته پیش با استاندار تهران قرار شد این کودکان در استان تهران ساماندهی شوند و اطلاعات آنها ثبت شود.
عباسی افزود: ساماندهی کودکان کار و خیابان مسئله ای دقیق و حقوقی است و قانونگذار توجه داشته است که کودک کار و خیابان باید در جامعه چه جایگاهی داشته باشد.

وی تصریح کرد: حق داشتن خانواده، ادامه تحصیل، سلامت و بهداشت و رفاه اجتماعی از جمله حقوقی است که برای کودکان تعریف شده است و کودکان کار و خیابان هم باید به چنین جایگاهی برسند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: برخی مسئولان گاهی از واژه جمع آوری کودکان کار یا جمع آوری متکدیان استفاده می کنند ، استفاده از چنین واژه هایی توهین به کرامت انسانی کودکان است و ما عقیده داریم باید کودکان کار برابر واژگان دقیق حقوقی ، ساماندهی شوند.
عباسی افزود : برای ساماندهی کودکان کار و خیابان باید برنامه دقیق و منسجم ارائه شود تا کودکان پس از ساماندهی دوباره به خیابان برنگردند.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از کودکان کار و خیابان در استان تهران ، از اتباع کشورهای دیگر و برخی دیگر از آنها کودکانی حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی هستند که ما با نگاه انسانی برای همه این کودکان برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز این کودکان در استان تهران ساماندهی نشده اند آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست و پس از ساماندهی مشخص خواهد شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار