137251
۱۰ بهمن ۱۳۹۶

برگزاری ۹ یادواره شهدا/ ۲۵ پروژه محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد

در سومین نشست از سلسله نشست‌های خبری کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر، هر یک از کمیته‌های ارتباطات، بسیج، نیروهای مسلح، کودک و نوجوان و فضاسازی به تشریح برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و عمرانی پرداختند.

به گزارش کودک پرس ، در این نشست که دوشنبه نهم بهمن برگزار شد، حمید قربانی جم، مدیرکل صداوسیما و مسئول کمیته ارتباطات ستاد دهه فجر خراسان شمالی گفت: هر آنچه که می خواهیم ماندگار شود باید در قالب هنر درآید تا به فراموشی سپرده نشود.

 

وی نهادینه کردن ارزش های انقلابی و روحیه جهادی در بین مخاطبان را هدف اصلی کمیته اطلاع رسانی دانست و افزود: در شرایط تکثر رسانه ای هر شهروند یک خبرنگار است و طی این دهه شهروندان می توانند از حال و هوای اطراف خود فیلم و عکس تهیه کرده و برای پخش به صدا و سیما ارسال کنند.

 

به گفته وی کاروان انقلاب در 22 دبیرستان، برنامه کارنامه، خیابان انقلاب و پلاک 40 از جمله برنامه های شاخص مناسبتی این ایام است.

 

البته قربانی جم، پخش موسیقی های انقلابی، تولید بیش از 20 هزار دقیقه برنامه رادیویی و انعکاس حداکثری اخبار را از دیگر برنامه های این کمیته اعلام کرد.

 

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، دبیر کمیته حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر خراسان شمالی هم گفت: مسابقات ورزشی، حضور مبلغان در روستاها و مدارس، گفتمان های انقلابی و نشست های بصیرتی با هدف پررنگ کردن اندیشه های انقلابی و ایجاد امید در جامعه به خصوص بین جوانان در این کمیته در دستور کار قرار داده شده است.

 

سرهنگ محمود وضیع، دبیر کمیته بسیج ستاد دهه فجر خراسان شمالی هم با تأکید بر اینکه امروز دشمن اول فکر مردم را نشانه می گیرد و بعد وارد عرصه جنگ فیزیکی می شود، خاطر نشان کرد: 9 یادواره شهدا، کوهپیمایی، پیاده روی، نمایشگاه عکس، رونمایی از کتاب، افتتاح 25 پروژه محرومیت زدایی، ویزیت رایگان در 9 مکان و اعزام راوی به مدارس از جمله برنامه های کمیته بسیج است.

 

وی به برنامه 10 شب، 10 مسجد هم اشاره کرد و گفت: بعد از نماز مغرب و عشاء هر شب در یکی از مساجد امام جواد، امام رضا، امام هادی، حضرت رسول، روستای ارکان و حسینیه شهدا این مراسم انجام خواهد شد.

 

منیر صادقی، رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر هم عنوان کرد: ارزش های انقلاب اسلامی در قالب برنامه هایی خلاق برای کودکان و نوجوانان تبیین می شود تا نسلی که هیچ تصوری از روزهای انقلاب ندارند بتوانند درک درستی از این حرکت مردمی کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های این کمیته به صورت فرآیند محور انجام می شود، عنوان کرد: مخاطب برنامه ها در کمیته کودک و نوجوان بسیار درخور اهمیت هستند به همین دلیل هم در انتخاب و اجرای برنامه ها دقت زیادی به خرج داده می شود تا درک درستی از ارزش های این ایام در کودکان و نوجوانان شکل بگیرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به برنامه های مهم اجرایی در سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: دومین جشنواره سفال با موضوع کودک، برگزاری نمایشگاه دست سازه ها در مرکز استان، دیدار با خانواده های شهدا و عطر افشانی گلزار شهدا از جمله برنامه های این کمیته است.

 

وی ادامه داد: طی این ایام سعی شده که کودکان به خصوص در مناطق محروم و حاشیه ای در برنامه ها مشارکت داشته باشند، بر همین اساس اولین انجمن ادبی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در شهرستان اسفراین آغاز به کار خواهد کرد.

 

صادقی همچنین با بیان اینکه سفر 300 عنوان کتاب جدید منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان در این ایام انجام خواهد شد، افزود: این کتاب ها تا کنون به چند شهرستان استان سفر کرده اند و طی ایام دهه فجر در قالب کافه کتاب مهمان یکی از دبیرستان های بجنورد خواهند بود.

 

مهدی خاکپور، دبیر کمیته فضاسازی شهری هم نورپردازی شهر و نصب پرچم را از جمله وظایف این کمیته عنوان کرد و گفت: 50 عدد بنر در مسیر راهپیمایی بجنورد نصب می شود و تمام اتوبوس های شهری  بنرهای مناسب ایام به همراه خواهند داشت.

 

سرهنگ صادق نامور، دبیر کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر خراسان شمالی هم از بخشش تنبیه پرسنل وظیفه به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: رژه نیروهای مسلح، حضور در گلزار شهدا، دیدار با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری کارگاه سبک زندگی ویژه کارکنان نیروهای مسلح،  دیدار و دلجویی از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه های کمیته نیروهای مسلح استان طی ایام دهه فجر است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار