137166
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
رئیس پلیس فتا استان زنجان:

کارگاه آموزشی “‌کوا” برای بیش از ۱۷۰۰ دانش‌آموز برگزار شد

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به تهدیدات و مخاطراتی که اینترنت می‌تواند برای کودکان داشته باشد، گفت: کارگاه آموزشی کودک و اینترنت (کوا‌) با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نحوه استفاده از فضاهای مجازی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ دوم آدینه لو درابتدای این کارگاه آموزشی با بیان این‌که امروزه شاهد افزایش تعداد کاربران فضای مجازی به خصوص از سوی قشر کودکان و نوجوانان هستیم، بیان کرد: ضروری است تا این قشر آسیب پذیر و آینده ساز جامعه با انواع روش ها و قابلیت‌های فضاهای مجازی آشنا شوند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطراتی که اینترنت می‌تواند برای کودکان داشته باشد ابراز امیدواری کرد: با اجرای این برنامه زمینه آشنایی بیشتر دانش اموزان با فضای اینترنت فراهم گردد.

وی گفت: کارگاه آموزشی کودک و اینترنت با مشارکت‌ پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در قالب کارگاه آموزشی دو روزه به همراه 5 کارگاه  و با شرکت بیش از 1700 نفر از دانش آموز دختر و پسر در مقاطع ابتدایی‌، دبیرستان دوره‌های اول و دوم جهت آشنایی با انواع فضاهای مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: والدین و معلمان قبل از ورود کودکان و دانش آموزان به فضای مجازی، آسیب و تهدیدات و مخاطرات این فضا را به  دانش آموزان و فرزندان یادآوری نمایند تا آنان با آگاهی بیشتری وارد فضای مجازی شوند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تاثیرات اجتماعی این کارگاه آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، افزود:  در قالب این کارگاه‌های آموزشی در جهت افزایش سواد رسانه‌ای و پیشگیری از جرایم سایبری و همچنین بالا بردن دانش استفاده از انواع فضاهای مجازی آموزش‌های لازم به دانش آموزان ارائه شد.

سرهنگ آدینه‌لو در کارگاه کوا به دانش آموزان هشدار داد: دانش آموزان دقت داشته باشند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود مثل عکس یا فیلم به صورت عمومی در بستر فضای سایبر یا شبکه‌های اجتماعی، این امکان را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کنیم تا از اطلاعات منتشر شده ما سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری یا هتک حیثیت ‌نمایند.

وی در توصیه به دانش آموزان گفت: حتما موارد ایمنی آموزش داده شده در کارگاه کوا را جدی بگیرند و با رعایت این موارد ساده ایمنی نه تنها از خود و خانواده خود در فضای سایبر محافظت نمایند، بلکه مانع انجام جرم شوند.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی کودک و اینترنت (کوا) با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نحوه استفاده از فضاهای مجازی با همکاری پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش درسالن همایش شهید شهیاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

 

 

منبع: پلیس فتا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "کارگاه آموزشی “‌کوا” برای بیش از ۱۷۰۰ دانش‌آموز برگزار شد"

سلام من زهرا آقایاری هستم پلیس افتخاری فتا استان زنجان وبلاگی دارم جهت دانستنی های فضای مجازی در صورت تمایل به تبادل اطلاع دهید مچکرم

آخرین اخبار