136853
۰۸ بهمن ۱۳۹۶

عضویت بیش از ۳۰ هزار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه گروه هدف کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان شش تا ۱۸ سال است گفت: در کانون‌های پرورش فکری سطح استان ۳۵ هزار نفر عضو ثابت هستند.

به گزارش کودک پرس ، فرزاد رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و موفقیت های نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باهدف توجه به بعد های خلاقیتی و فکری کودکان و نوجوانان تاسیس شده که گروه هدف کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان شش تا 18 سال هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کار خود را از سال 1353 آغاز کرد گفت: در شرایط فعلی 21 مرکز ثابت، سه مرکز سیار و یک مرکز پستی کودک و نوجوان در سطح استان مستقر هستند.

رحیمی ابراز کرد: مراکز ثابت در شهرهای پرجمعیت، مراکز سیار در 75 روستا با عضویت سه هزار و 500 نفر و مرکز پستی کودک و نوجوان در 47 منطقه روستای و عشایری سطح استان خدمات رسانی می کنند.

وی بابیان اینکه 9 هزار و 575 جلد کتاب در مراکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جود دارد یادآورشد: در مراکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یک هزار و 573 کودک از طریق مکاتبه پستی با کانون پرورش فکری در ارتباط هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 126 نفر کارکنان و 50 نفر مدرس در مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند تصریح کرد: در کانون های پرورش فکری سطح استان 35 هزار نفر عضو ثابت هستند.

رحیمی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نگاه اول به عنوان یک کتابخانه تخصصی از آن یاد می شود که در این کتابخانه ها یا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 336 هزار جلد کتاب ثبت شده است.

وی با اشاره به فراهم شدن اولین «آسمان نمای سیار» در استان خاطرنشان کرد: از ابتدای فراهم شدن اولین «آسمان نمای سیار» در استان چهار هزار کودک جذب این آسمان نما شده اند.

این مقام مسئول به جشنواره بین المللی قصه گویی اشاره کرد و افزود: در جشنواره قصه گویی امسال 252 نفر قصه گو باهم به رقابت پرداختند که از این تعداد 88 به مرحله استانی و بعد از رقابت هفت نفر به مرحله منطقه ای و در نهایت 2 نفر به مرحله بین المللی که با حضور 9 کشور در تهران برگزار شد راه یافتند و هر 2 نفر حائز رتبه های کشوری شدند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار