135840
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
فرماندار ویژه لارستان عنوان کرد؛

آموزش فرهنگ استفاده صحیح از رسانه‌های مجازی به نسل نوجوان و جوان

جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان، آموزش فرهنگ استفاده صحیح از رسانه‌های مجازی را به نسل نوجوان و جوان را جایگزین محدودکردن آنها دانست.

به گزارش کودک پرس ، یک‌صد و سی و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش لارستان با حضور امام جمعه موقت لار، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، معاون سیاسی فرمانداری لارستان، سرپرست آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه، ابتدایی و پشتیبانی، دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روسای پیشین آموزش و پرورش، معتمدین، نمایندگان مدیران و انجمن اولیا و مربیان در محل آموزش و پرورش لارستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با تشکر از احساس مسوولیت اعضا نسبت به مسائل آموزش و پرورش که مخاطبان آن قشر مهم جامعه یعنی نسل آینده‌ساز هستند اظهار داشت: اگر از سال‌های آغازین انقلاب در حوزه فرهنگی و آموزشی درست و با برنامه‌ای بهتر کار می‌شد امروز وضعیتی به مراتب بهتر داشتیم.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه با ظهور فضای پیچیده مجازی وظایف مسوولان فرهنگی سنگین‌تر شده است، تأکید کرد: باید بر فضای پیشرفته علم و فناوری آشنا و مسلط شد و در مواجهه با تهاجم فرهنگی دست در دست هم داده شود  و به جای ایجاد محدودیت، فرهنگ استفاده صحیح از رسانه‌های مجازی را به نسل نوجوان و جوان امروزی آموزش داد.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش لارستان همچنین  با تشکر از زحمات چندماهه سرپرست این اداره افزود: سعی ما این است که در کوتاه‌ترین زمان وضعیت و تکلیف مدیریت آموزش و پرورش لارستان تعیین و تثبیت شود.

وی همچنین با توجه به نزدیکی دهه فجر از مسوولان لارستان به ویژه آموزش و پرورش خواست تا مراسمات دهه فجر در سطح شهر و مدارس باشکوه تمام برگزار و خدمات این نظام مقدس به خوبی تبیین شود.

در ادامه امام جمعه موقت لار نیز در سخنانی از تقدم رتبه پرورش بر آموزش سخن گفت و تأکید کرد: آموزه‌های دینی اگر در قالب هنر بیان شود تأثیرپذیری زیاد دارد و با توجه به سوره الرحمن، انسان بدون علم و بدون قرآن را نمی‌توان انسان نامید.

 

حجت‌الاسلام رمضانی به اهمیت فضای فیزیکی مدارس در علم‌آموزی اشاره و بر جذاب سازی این فضاها تأکید کرد.

سرپرست آموزش و پرورش لارستان نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های 2 ماه اخیر این اداره، گفت: از نخستین روزهای قبول مسئولیت به پیگیری مسائل عمرانی پرداخته‌شده و با دعوت از مدیرکل نوسازی مدارس فارس و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام قول جذب اعتبارات از این مسئول اخذشده است.

علی فولادی با اشاره به رایزنی با چند نیک‌اندیش برای ساخت آموزشگاه، تصریح کرد: با تلاش و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودجه لازم برای ساخت سالن بزرگ اجتماعات شهید زرگری از محل اعتبارات نفت تخصیص‌یافته و در آینده نزدیک کار احداث این پروژه شروع خواهد شد.

 

وی همچنین به برگزاری جلسات مختلف با حضور ادارات حوزه قطب جنوب استان به میزبانی لارستان، جشنواره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و فعالیت‌های قرآنی و پرورشی اشاره و به تفکیک گزارشی ارائه داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لارستان هم از کسب رتبه‌های برتر آموزشی استان در حوزه ابتدایی و متوسطه در چند سال متوالی خبر داد و گفت با تلاش مسئولان اداره و نظر مساعد اداره کل، امروز برخلاف سایر شهرستان‌ها، تمامی مدارس خاص و شبانه‌روزی لارستان دایر بوده و در بعضی مدارس از سراسر استان فارس دانش‌آموز پذیرفته‌شده است.

محسن شامحمدی همچنین به پیشتازی لارستان در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسر و کسب موفقیت در این زمینه اشاره کرد.

 

در ادامه جلسه هر یک از اعضا نیز درخواست‌ها، نظرات و پیشنهاد‌ها خود ازجمله تعیین تکلیف مدیریت اداره در اسرع وقت با توجه به اهمیت این نهاد آموزشی، پیگیری تأسیس کلینیک فرهنگیان، تلاش جهت احداث اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی، توجه بیشتر به مدارس عادی درزمینهٔ‌های مختلف آموزشی و عمرانی، درخواست از مسوولان شهر برای توجه و شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان در مدارس مطرح کردند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار