135422
۳۰ دی ۱۳۹۶

آشنایی با پديده اوپن استراليا

یک تنیسور نوجوان اهل اوکراین در استرالیا چشم‌ها را خیره کرده است.

به گزارش کودک پرس ، رقابت‌هاي اوپن استراليا، اولين مرحله از گرنداسلم فصل تنيس در شرايطي دور دومش را سپري مي‌كند كه در بخش زنان يك نوجوان 15 ساله همه را شگفت‌زده كرده است‌؛ مارتا كاستويك 15 ساله، تنيس‌باز اهل اوكراين است كه توانست با شكست دادن رقيبي از استراليا به مرحله سوم اين گرنداسلم صعود كند. كاستويك روز گذشته اوليويا روگوفسكا زن شماره 168 دنيا را در دو ست پياپي و با نتايج 6 بر 3 و 7 بر 5 شكست داد و راهي مرحله سوم شد.

نكته قابل توجه اين كه اين نوجوان 15 ساله در حال حاضر در رنكينگ 521 دنياست و در مجموع هم يازدهمين برد پياپي‌‌اش را در ملبورن پارك تجربه كرد. او سال گذشته 6 برد در دسته جوانان به دست آورد و امسال هم در مرحله انتخابي اوپن استراليا سه برد به دست آورد و وارد اين رقابت‌ها شد. حالا با پيروزي در دو بازي اول اوپن استراليا در مجموع به يازدهمين بردش رسيده و اميد زيادي دارد اين روند فعلاً برايش ادامه‌دار باشد.

مارتا بعد از مارتينا هيگينز سوئيسي كه سال 1996 با 15 سال توانست تا يك چهارم نهايي برود، حالا جوان‌ترين تنيس‌بازي است كه خودش را به مرحله سوم رقابت‌هاي اوپن استراليا رسانده است. «هر سال دارم چندين ركورد را مي‌شكنم و از اين موضوع خوشم مي‌آيد».

 

اين بخشي از صحبت‌هاي مارتا با خبرگزاري فرانسه است. ديگر نكته مهمي كه مي‌شود درباره او بيان كرد اين است كه با ايوان ليوبيچيچ، تنيس‌باز سابق اهل صربستان به عنوان مربي كار مي‌كند و مشاور بسيار سرشناسي به نام راجر فدرر هم دارد. مارتا كاستويك در دور اول اين رقابت‌ها توانست پنگ شواي، زن شماره 25 دنيا از چين را ببرد.

در مرحله بعدي اوپن استراليا هم مارتا قرار است به مصاف هموطنش الينا اسويتولينا برود.

 

ووژنياكي با معجزه صعود كرد

در ديگر اتفاق مهم دور دوم رقابت‌ها در بخش زنان كارولين ووژنياكي زن شماره دو تنيس جهان هم به زحمت به مرحله بعدي صعود كرد. او که به مصاف يانا فت زن شماره 119 دنيا رفته بود توانست با نتيجه 2 بر يك به برتري برسد. اين برتري در حالي به دست آمد كه او در ست آخر 5 بر يك عقب افتاده بود ولي در نهايت 7 بر 5 برنده شد و به دور سوم رسيد. «در آن لحظه واقعاً داشتم فكر مي‌كردم از تورنمنت كنار مي‌روم. رقيبم خيلي خوب سرويس مي‌زد و برگرداندن سرويس‌هايش خيلي سخت بود. واقعاً شانس آوردم».

ووژنياكي در دور بعد قرار است با كيكي برتنس زن شماره 32 تنيس دنيا مصاف دهد.

 

 

منبع: خبر ورزشی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار