248471
۱۶ مهر ۱۴۰۲
نجات جان دو کودک

روایت انتقال هوایی دو قلب اهدایی به تهران

رئیس مرکز اورژانس استان تهران، به تشریح جزئیات عملیات انتقال دو قلب اهدایی از رشت و اهواز، به تهران پرداخت.

به گزارش کودک پرس ، محمد اسماعیل توکلی درباره انتقال دو قلب اهدایی از اهواز و رشت برای پیوند به صورت هوایی توضیح داد: با هماهنگی انجام شده توسط اورژانس استان تهران، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه جمهوری اسلامی، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب نوجوان ۱۰ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود صبح امروز ساعت ۷:۰۶ دقیقه از تهران به سمت اهواز با جت فالکون پرواز کرد.

وی ادامه داد: ساعت ۹:۳۰ عملیات جداسازی قلب در بیمارستان گلستان اهواز به پایان رسید و بلافاصله قلب به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و سپس با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی انتقال یافت.

رئیس اورژانس استان تهران افزود: بیمار گیرنده قلب، نوجوان ۹ ساله‌ای بود که طی این حرکت بزرگ، فرصتی دوباره برای حیات گرفت.

توکلی تصریح کرد: بلافاصله بعد از اولین مأموریت انتقال قلب، تیم انتقال قلب در ساعت ۱۱:۴۳ دقیقه از فرودگاه مهرآباد برای انتقال قلب جوان ۳۵ ساله که به دلیل تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با هواپیمای فرندشیپ عازم رشت شدند.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران افزود: عضو پیوندی با تلاش همکاران در ساعت ۱۵:۴۸ دقیقه به فرودگاه مهرآباد تهران رسید و از طریق بالگرد اورژانس استان تهران برای انجام عمل پیوند به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل شد و به پسر ۱۱ ساله که مبتلا به نارسایی قلبی بود اهدا شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار