134897
۲۶ دی ۱۳۹۶

۳۱۶ هزار کودک روهينگيايی در بنگلادش در برابر ديفتری واکسينه شدند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد عمليات امدادرسان‌ها برای واکسيناسيون حدود نيم ميليون کودک در برابر بيماری ديفتری در داخل و اطراف اردوگاه‌های آوارگان روهينگيا در بنگلادش سرعت گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، سازمان جهاني بهداشت اعلام کرد عمليات امدادرسان ها براي واکسيناسيون حدود نيم ميليون کودک در برابر بيماري ديفتري در داخل و اطراف اردوگاه هاي آورگان روهينگيا در بنگلادش سرعت گرفته است.

شيوع بيماري تنفسي ديفتري از زمان آغاز آن در ماه نوامبر در اردوگاه هاي آوارگان روهينگيا در بنگلادش تاکنون بيش از 31 تن را به کام مرگ فرستاده و حدود چهار هزار تن ديگر را مبتلا ساخته است.
بيش از 655 هزار مسلمان روهينگيايي که از سرکوب ارتش ميانمار از ماه اوت به بنگلادش فرار کرده اند در اين اردوگاه ها مستقر هستند.

در بيانيه سازمان جهاني بهداشت تاکيد شده است حدود 316 هزار کودک روهينگيايي ماه گذشته واکسينه شده اند و لازم است به فاصله يک ماه دو بار ديگر واکسن دريافت کنند.
افزون بر آن امدادگران سازمان جهاني بهداشت تاکنون 160 هزار کودک بنگلادشي ساکن نواحي اطراف اردوگاه هاي آوارگان روهينگيايي را در منطقه کاکس بازار واکسن زده اند.

اين در حالي است که ديفتري تقريبا در بنگلادش ريشه کن شده است و در سال 2016 تنها دو مورد ابتلا در اين کشور گزارش شده بود.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار