251624
۰۲ اسفند ۱۴۰۲
غزه

تخلیه ۳۲ مجروح فلسطینی بدحال

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که توانسته ۳۲ مجروح فلسطینی از جمله چند کودک را از بیمارستان ناصر خان‌یونس در جنوب نوار غزه که اسرائیل آن را به پادگان نظامی تبدیل کرده است، خارج کند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در بحبوحه ادامه درگیری‌ها در محورهای جنوبی نوار غزه، موفق شده ۳۲ مجروح از جمله چند کودک فلسطینی را که حالشان وخیم است، از بیمارستان ناصر در خان‌یونس خارج کند.

سازمان جهانی بهداشت در عین حال تأکید کرد که حداقل ۱۵ پزشک و پرستار هنوز در بیمارستان ناصر هستند که ارتش اسرائیل آن را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده است.

این سازمان با ابراز نگرانی از امنیت بیماران و کارکنان بهداشتی که در بیمارستان ناصر باقی مانده‌اند، اعلام کرد که بیمارستان آب و برق ندارد و به‌علت انباشت زباله‌های بیمارستانی، بیماری‌ها در حال گسترش است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین میزان خسارت‌های وارد شده به بیمارستان ناصر را غیرقابل توصیف عنوان کرد و افزود که مناطق پیرامون این بیمارستان با ساختمان‌های بمب‌گذاری شده و ویرانگر احاطه شده است.

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از اوضاع نوار غزه در حالی است که وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت کشتار جمعی در این باریکه انجام داده که در نتیجه آن ۱۰۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با اضافه شدن آمار شهدا به مجموعه شهدای جنگ غزه از روز ۷ اکتبر تاکنون، تعداد شهدا به عدد ۲۹۱۹۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۶۹۱۷۰ نفر رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار