251598
۰۲ اسفند ۱۴۰۲
پزشکی و سلامت

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک کودکان زیر یک سال از مناطق محروم

پدرام پاک آیین گفت: واکسن پنوموکوک سالانه از مرگ بیش از ۱۵۰۰ کودک جلوگیری می کند و مانع از بروز عوارضی که این عفونت برای هزاران کودک دیگر دارد، می شود.

به گزارش کودک پرس ، پدرام پاک آیین با بیان اینکه واکسیناسیون پنوموکوک فردا از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز می شود گفت: طبق اعلام قبلی، بنا بود واکسن مهم پنوموکوک در برنامه واکسیناسیون عمومی قرار گیرد که این برنامه از فردا به صورت چند مرحله ای و با اولویت بخشی به مناطق محروم اجرا ‌می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۳ میلیون ۵۰۰ هزار دز واکسن پنوموکوک خریداری و وارد کشور شد و در فاز نخست در مناطق محروم استان های جنوبی کشور توزیع خواهد شد.

وی افزود: این واکسن سالانه حداقل از مرگ ۱۵۰۰ کودک جلوگیری می کند و از عوارضی که این عفونت برای هزاران کودک دیگر دارد، مانع می شود.

پاک آیین با اشاره به شروع وارادات واکسن روتاویروس از ماه آینده، که برای اسهال کودکان کاربرد دارد، افزود: واکسیناسیون روتاویروس از بستری ۱۰ هزار کودک در سال و عوارض اسهال آنها جلوگیری می کند.

به گفته دستیار وزیر بهداشت، شرکت های دانش بنیان و تولید کننده های داخلی به تدریج هر دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را تولید و ظرف ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار