موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
133399
۲۰ دی ۱۳۹۶

به بچه هایتان اجازه اشتباه و انتخاب بدهید!

اگر کودکان حرف های شما را گوش کردند و رفتار خود را ترک کردند از آنها تقدیر کنید اگر نه هشدارهای متعدد دیگر به ان ها ندهید چون ممکن است چندی بعد نتیجه دلخواه برسید.

به گزارش کودک پرس ،والدین دانا با اشتباه کودک خود چطور برخورد می کنند؟

والدینی که مقاوم تر هستند در صورت دیدن رفتار نادرست از کودکان به آنها تذکر می دهند این رفتار باعث نتیجه موثر و سریع نمی شود چون فریاد زدن در دراز مدت دیگر موثر واقع نمی شود هر چند که جز عادات والدین بشمار می آید و باید سعی کنند خود را تغیر دهند.

1-وقتی کودکان کار اشتباهی انجام می دهند :مثلا اگر کودکتان روی تخت بالا و پایین می کند باید بگوید با 3 شماره این کار را انجام ندهد چون نمی خواهیم بیفتد روی تخت و آسیب ببیند ، اگر نپذیرفت با صدای محکم به آن هشدار دهید و 5 دقیقه مهلت تا دست از کار بکشید.

2-از کودکان بخاطر گوش کردنشان تشکر کنید و اگر گوش نمی کنند هشداری های متعدد به آنها ندهید : اگر کودکان حرف های شما را گوش کردند و رفتار خود را ترک کردند از آنها تقدیر کنید اگر نه هشدارهای متعدد دیگر به ان ها ندهید چون ممکن است چندی بعد نتیجه دلخواه برسید.

3- با کودکان به اندازه جرمشان صحبت کنید : سطح کاری که کودکان انجام داده سطح گفت و گو را تعیین می کند اگر مثل پریدن روی تخت است می توانید براحتی ابراز ناراحتی کنید و بگویید که ممکن است آسیب ببیند و این قانون ها برای محافظت شماست چون عاشق تان هستیم.

بازی با کلمات و عمل به کودکان کمک می کند که بهتر بتوانند گوش شنوا داشته باشند و تغیرات اخلاقی در ذهن و قلب آن ها همیشگی ایجاد شود نه قطعی و لحظه ای باشد. نکات کلیدی برای صحبت کردن با کودکان وجود دارد که با رعایت آنها تاثیرات مثبت روی قلب آنها گذاشته می شود گذشته از همه این ها کودکان اگر از روی ترس چیزی را بپذیرند بی فایده است .

4-هم سطح آنها باشید : اگر قصد دارید کودکانتان را موعظه کنید بنابراین با صدای بلند و تکان دادن انگشت و … باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار