133377
۲۰ دی ۱۳۹۶
​در شماره جدید مجله داروگ:

قائم مقام شهردار تهران از شهر دوستدار کودک می‌گوید

هفدهمین شماره از نشریه «داروگ» برای نوجوانان دوست‌دار محیط زیست منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، داروگ نخستین نشریه نوجوانان دوستدار محیط زیست است که هفدهمین شماره از آن منتشر شده است. «قائم مقام شهردار تهران روی صندلی داغ»، «تهران شهر دوستدار کودک می‌شود؟»، «شتر شاسی‌بلند بیابان نورد» و «اسباب‌بازی‌های 2018» از جمله مطالب متنوعی است که در این شماره به چشم می‌خورد. مطالب این شماره در بخش‌های تکاپو، طبیعت‌گردی، پارک جانوران، خبر خوش، سرگرمی، زنبورانه و زمین ما آورده شده‌اند. یک پوستر تمام رنگی نیز هدیه رایگان داروگ به خوانندگانش است.

سیدرضا کروبی، مدیر انتشارات فنی ایران، در یادداشت آغازین این شماره با عنوان «چرا مشکل آلودگی هوا حل نمی شود؟» به 29 دی، روز ملی هوای پاک اشاره کرده و نوشته است: «می‌دونید از چه زمانی افتخار این نام‌گذاری نصیب روز 29 دی شده؟ از سال 1374. پس چرا بعد از 22 سال گرامی‌داشت روز هوای پاک، نفس ما بالا نمیاد؟ خدا می‌دونه در این 22 سال چند کنفرانس و کنگره و سمینار به مناسبت روز هوای پاک برگزار شده، چه تعداد کتاب و مقاله و گزارش چاپ شده، چه تعداد خبر و عکس و تفسیر در رسانه‌ها منتشر شده و چقدر هزینه بابت این کارها و البته هدیه‌ها و ناهارها پرداخت شده است؟!…»

در بخش طبیعت گردی این شماره نیز مطالبی مانند «نوک، اندام همه کاره پرندگان»، «جشنواره مجسمه‌های یخی و برفی هاربین 2018 در چین»، «مدرسه یخ‌نوردی، همین نزدیکی‌ها» و «ژئوپارک: همزیستی پایدار انسان و زمین» به چشم می‌خورد.

در بخش پارک جانوران نیز اطلاعاتی درباره شتر شاسی بلند بیابان‌نورد، قورباغه چشم‌قرمز، تنها در خانه با حشره و تقویم محیط زیستی دی‌ماه بیان می‌شود.

اسباب بازی‌های 2018، پاسخ بدهید اجازه بگیرید، حکایتی از کلیله و دمنه: خرگوش و شیر، دکارت: می‌اندیشم، پس هستم نیز عنوان‌هایی است که در بخش سرگرمی این شماره به آنها پرداخته شده است.

اگر به آشپزی علاقه دارید، در بخش زنبورانه این شماره اطلاعاتی درباره روش تهیه شیرپسته گردو بستنی بیان شده همچنین توضیحاتی درباره یک بازی ورزشی – محیط زیستی و مواظبت از گل گیاه در زمستان ارائه شده است.

«خودروهای برقی، حمل و نقل فردا»، «تغییرات پرندگان در تغییرات آب و هوایی» و «سفر به سرزمین زباله‌ها»، «تفاوت من با یک سیاره و یک ستاره چیست؟» و «چگونه مقدار زیادی انرژی تجدیدپذیر به دست آوریم؟» از دیگر مطالب این شماره از داروگ است.

هفدهمین شماره نشریه محیط‌زیستی داروگ با صاحب‌امتیازی شرکت انتشارات فنی ایران و مدیرمسئولی آرش قلمی‌فرد در قالب 65 صفحه مصور رنگی با قیمت 5000 تومان منتشر شده است.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار