133100
۱۹ دی ۱۳۹۶

انجام پیوند موفقیت آمیز قلب روی کودک ۶ ساله+ تصاویر

عمل پیوند قلب یک کودک ۶ ساله مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(علیه‌السلام) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر محمد عباسی فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این عمل روی یک کودک ۶ ساله مبتلا به نارسایی قلبی شدید با موفقیت انجام شد و قلب اهدایی این بیمار از کودک ۱۱ ساله که بر اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(علیه‌السلام) به این بیمار پیوند شد.

در ادامه، دکتر بهزاد علیزاده پزشک معالج بیمار افزود: یکی از نکات بسیار بارز در تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوتاه بودن مدت زمان ایسکمی( متوسط ۶۰ دقیقه) است که برای این بیمار طی ۴۷ دقیقه انجام شد و خوشبختانه طی فرآیند انجام پیوند به هیچ مشکلی برنخوردیم.

 

وی گفت: بیمار برای انجام مراقبت‌های ویژه و گذراندن دوران نقاهت به آی سی یو منتقل شد.

این فوق تخصص قلب کودکان با اشاره به اینکه انجام پیوند قلب در سن ۶ سالگی برای اولین بار در این مرکز انجام شد، تصریح کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده که هر چه از شروع فعالیت تیم می گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب ترگشته است.

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "انجام پیوند موفقیت آمیز قلب روی کودک ۶ ساله+ تصاویر"

به دکتر خوش اخلاقی چون جناب علیزاده ی عزیز افتخار میکنم وتیمشون…آرزوی موفقیت بیشتر رو براشون دارم

آخرین اخبار