موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
221719
۰۶ اسفند ۱۳۹۹

کودکان نیز با روش نوین پیوند، صاحب قلب جدید شدند

پزشکان سازمان سلامت همگانی انگلیس (NHS)با استفاده استفاده از روشی نوین قلب‌های جدا شده از بدن اهدا کننده را احیا و به در بدن بیمار قلبی پیوند زدند این کار قبلاً فقط برای بزرگسالان مناسب شناخته می‌شد که اکنون در کودکان نیز انجام شد و باعث نجات جان شش بیمار در سال گذشته شد.

به گزارش کودک پرس ،پزشکان سازمان سلامت همگانی انگلیس (NHS)با استفاده استفاده از روشی نوین قلب‌های جدا شده از بدن اهدا کننده را احیا و به در بدن بیمار قلبی پیوند زدند این کار قبلاً فقط برای بزرگسالان مناسب شناخته می‌شد که اکنون در کودکان نیز انجام شد و باعث نجات جان شش بیمار در سال گذشته شد.

 

ماریوس برمن، مشاور جراح پیوند قلب و عروق در بیمارستان رویال پاپورث (RPH) در کمبریج، گفت: پس از مرگ قلبی، قلب “مانند یک بادکنک باد شده است؛ بنابراین راهی وجود ندارد که بتوانیم ارزیابی کنیم که آیا قلب به‌خوبی کار می‌کند یا نه، به همین دلیل بازیابی قلب مطمئن نخواهد بود زیرا نمی‌دانیم چگونه کار می‌کند. “

 

عمل پیوند قلب به برداشتن قلب دچار نارسایی قلبی یک بیمار و جایگزین‌کردن آن با قلب یک بیمار مرگ مغزی است، در عمل جراحی پیوند قلب، قلب ناسالم و مریض از بدن بیمار برداشته شده و قلبی سالم از بدن اهداکننده عضو جایگزین آن می‌شود. قلب اهداکننده بر اساس نوع تشابه گروه خونی و اندازه قلب و پروتئین‌های سطح سلول‌ها و تشابه بافتی به گیرنده انتخاب شود.

پیش‌ازاین، عضو پیوندی درون محفظه حاوی یخ که تنها برای سه تا چهار ساعت دوام دارد قرار می‌گرفت بعد از آن یک شرکت آمریکایی TransMedics دستگاه OCS ساخت که قادر به شبیه‌سازی شرایط بدن انسان، پمپاژ خون اکسیژن‌دار به داخل قلب و حفظ عملکرد طبیعی قلب خارج از بدن فرد اهداکننده است؛ این دستگاه با استفاده از خون فرد اهداکننده عضو، امکان تپش قلب و تنفس ریه خارج از بدن را فراهم می‌کند.

در سال 2015 پزشکان در RPH این روش نوین نخستین‌بار انجام شد و تا این اواخر فقط برای بزرگسالان قابل‌اجرا بود. اما با همکاری میان دو بیمارستان و بخش «خون و پیوند» سازمان سلامت همگانی انگلیس، این روش برای نخستین‌بار روی کودکان انجام شد.

در سراسر انگلستان، متوسط ​​انتظار برای بزرگسالی که نیاز به پیوند قلب دارد نزدیک به سه سال است. بیمارانی که به قلب احتیاج دارند معمولاً از تعداد قلب‌های اهداکننده بیشتر است و کودکان حتی با انتظار طولانی‌تر، باتوجه‌به اندازه اندام مناسب، باید در نظر بگیرند و میزان رضایت برای اهدای اعضای بدن کودک نسبتاً کمتر است. بین سال‌های 2014 و 2019 میانگین زمان انتظار 282 روز بوده است.

اولین کودکی که بر اساس روش جدید پیوند شد، آنا هادلی 15 ساله است که در سال 2018 تشخیص داده شد که کاردیومیوپاتی محدودکننده است.

در حال حاضر این فناوری فقط به اهداکنندگانی که حداقل 50 کیلوگرم وزن دارند محدود شده است، اما دو بیمارستان در حال کاربر روی دستگاه جدیدی هستند که امکان اهدا حتی از نوزادان را نیز فراهم می‌کند که می‌تواند دوران پیوند برای نوزادان و کودکان خردسال را که اهداکنندگان آن هستند، شروع کند. کمترین نمونه اولیه آن آماده است و پزشکان انتظار دارند تا پایان سال جاری استفاده از دستگاه را آغاز کنند.

در این روش نوآورانه قلب پس از خروج از بدن اهداکننده و تا زمانی که برای پیوند آماده شود، زنده و در حالت تپش نگهداری می‌شود.

هزینه هر بار استفاده از دستگاه OCS موجود حدود 50،000 پوند است، اما در واقع هزینه آن کمتر از انتظار بیماران قلبی برای ارگان‌ها است. هر روز در انگلیس بین 30 تا 40 بزرگسال در لیست پیوند فوری قرار دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار