موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
132976
۱۸ دی ۱۳۹۶
محب خدایی:

جاذبه‌های گردشگری ایران معرفی می‌شود/ توجه به گردشگری کودک و خانواده

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به برپایی نمایشگاه گردشگری به منظور ملموس کردن ظرفیت‌هایی که استان‌ها در طول سال دارند، گفت: امسال به حوزه گردشگری کودک و خانواده ورود پیدا کردیم.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری تشریح برنامه‌های نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته امروز، ۱۷ دی‌ماه، با حضور محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امینیان، رئیس ستاد نمایشگاه و جهانگیری، رئیس انجمن گردشگری سلامت برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست محب‌خدایی، معاون گردشگری با اشاره به برپایی نمایشگاه از سوم تا ششم بهمن‌ماه سال جاری، در محل دائمی نمایشگاه‌ها، گفت: زمان بازدید از این نمایشگاه محصول محور از ساعت ۹ تا ۱۸ است و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ نیز برنامه‌های هنری در آمفی تئاتر نمایشگاه برگزار می‌شود.

 

 

ملموس کردن ظرفیت‌هایی که استان‌ها در طول سال دارند

 

وی هدف از برپایی نمایشگاه گردشگری را ملموس کردن ظرفیت‌هایی که استان‌ها در طول سال دارند، دانست و عنوان کرد: ۴۱ هزار متر مربع مساحت به این نمایشگاه اختصاص یافته که نسبت به سال‌های گذشته با افزایش روبرو بوده است. چهار تا پنج هزار متر تقاضای مازاد نیز داشتیم که نتوانستیم پاسخ‌گو باشیم اما تلاش می‌کنیم برای سال بعد این نقیصه را نیز برطرف کنیم.

محب‌خدایی از حضور ۵۰۰ شرکت در نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: ۷۰ شرکت خارجی از کشورهایی همچون ایتالیا، ،آلمان، سوئیس، برزیل، انگلیس، اسپانیا، روسیه، ترکیه، ویتنام، کره جنوبی، روسیه، مالزی، تایلند، اندونزی، قبرس، امارات متحده عربی و…. و ۴۳۰ شرکت داخلی در این‌ نمایشگاه در قالب ۱۴ سالن حضور دارند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه با ۱۱ محور به صورت محصول محور برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۲۱ کشور و ۷۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند تا با توانمندی‌های جمهوری اسلامی آشنا شوند.

 

وی به ارائه توضیحاتی پیرامون بخش‌های مختلف نمایشگاه پرداخت و گفت: ما امسال به حوزه کودک و خانواده ورود پیدا کردیم و همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی ۲۰۱۸ متولی این امر انتخاب شده است و برنامه‌های ویژه‌ای را اجرایی می‌کند.

محب‌خدایی با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به گردشگری تفریحی کمک کند، حوزه کودک است، تصریح کرد: اگر پنل‌های خوبی در این زمینه تعریف کنیم می‌توانیم خانواده‌ها را ترغیب به سفر کنیم. در این راستا تلاش داریم ظرفیت‌های هویت محور در حوزه کودک را به نمایش بگذاریم. بدین جهت هماهنگی‌هایی نیز با سازمان بهزیستی برای حضور مهدهای کودک و وزارت آموزش و پرورش برای حضور تورهای دانش‌آموزی صورت گرفته است.

 

 

تقویت بوم گردی با ارائه ظرفیت‌های اقوام

 

وی بخش گردشگری گل و طبیعت با محوریت استان مازندران و گردشگری غذا با معرفی برندهای غذایی و نوشیدنی‌های محلی را دیگر بخش‌های نمایشگاه گردشگری خواند و گفت: در بخش گردشگری الکترونیک ۴۸ شرکت در فضای تخصصی حضور دارند. در بخش گردشگری روستایی و عشایری نیز تقویت بوم گردی را با ارائه ظرفیت‌های اقوام دنبال می‌کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش ویژه گردشگری سلامت اشاره و عنوان کرد: هزار مترمربع فضا از سوی سازمان توسعه و تجارت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه به موضوع گردشگری سلامت اختصاص پیدا کرده است تا ظرفیت‌های گردشگری ‌را ابتدا به مردم خودمان و سپس به مردم جهان معرفی کنیم.

 

 

معرفی ظرفیت‌های حوزه سلامت

 

وی از ارائه خدمات ویژه به منظور معرفی ظرفیت‌های حوزه سلامت همچون مشاوره و چکاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: خدمات نوین کشور در عرصه پزشکی که در منطقه نمونه است از جمله زیبایی، دندان پزشکی، چشم پزشکی، طب سنتی و ایرانی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

محب خدایی گردشگری آئینی را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری آئینی استان‌ها براساس بازه‌های زمانی و مناسبت‌های خاص که در استان‌های مختلف بیشتر نمود دارد معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان‌ها به منظور بهره‌مندی در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: صنایع دستی و سوغات نیز در بخشی از این نمایشگاه دیده شده است، همچنین توسعه سفر به مناطق کمتر دیده شده در دستور کار قرار گرفته است.

محب خدایی از توافق‌های صورت گرفته با راه ‌آهن و هواپیمایی کشور به منظور فروش آنلاین بلیت نوروزی با تخفیف ویژه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم اطلاع‌رسانی برای برگزاری این نمایشگاه را در سطح ملی و بین‌المللی دنبال کنیم.

 

 

انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه علامه طباطبایی

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان سخنان خود از انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه توسط دانشگاه علامه طباطبایی رصد می‌شود تا در برنامه‌ریزی‌های آتی و نمایشگاه‌هایی که در سال‌های آینده برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

بنابر گزارش ایکنا، امینیان، رئیس ستاد نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته نیز با حضور در این نشست به ارائه توضیحاتی پرداخت و عنوان کرد: امسال تلاش داریم در بالاترین سطح ممکن تبلیغات صورت گیرد و حوزه‌های بیشتری درگیر شوند.

وی با اشاره به اینکه از هیئت‌های خارجی برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است، یادآور شد: بیلبوردهای شهری، تیزر تلویزیونی و هتل‌های تخصصی نیز در زمینه تبلیغ به یاری ما آمده‌اند.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار