132658
۱۷ دی ۱۳۹۶

دههاهزار نوزاد روهینگیایی سال ۲۰۱۸ در چادرهای امدادی به دنیا می‌آیند

یک گروه امدادگر بین‌المللی گزارش داد: در سال ۲۰۱۸، دهها هزار نوزاد روهینگیایی در چادرهای اردوگاههای پناهجویانی که ازمیانمار به بنگلادش گریخته‌اند، به دنیا می‌آیند.

به گزارش کودک پرس ، گروه امدادگر «حفاظت از کودکان» در گزارش خود هشدار داد که این نوزادان که گروه یادشده تعداد آنان را 48 هزار نفر پیش بینی کرد، در چادرها و در شرایط وخیم بهداشتی به دنیا خواهند آمد که با تهدید انواع بیماری ها از جمله سوءتغذیه روبه رو هستند ، خطراتی که ممکن است موجب مرگ زودهنگام آن‌ها پیش از پنج سالگی شود.

«ریچل کامینگز» مشاور بهداشتی این گروه امدادگر و مدافع حقوق بشر اظهار کرد: «اردوگاههای پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش دارای وضعیت بسیار بد بهداشت و درمان هستند و در واقع به مکانی برای شیوع بیماری‌هایی چون وبا، سرخک و دیفتری‌ تبدیل شدند که نوزادان در برابر این بیماری ها بسیار آسیب‌پذیرند».
وی همچنین تأکید کرد که این چادرهای اردوگاهی به هیچ وجه جای به دنیا آمدن نوزادان نیستند.

یش از 655 هزار پناهجوی مسلمان روهینگیا از زمان شروع دور جدید سرکوب این اقلیت مسلمان به دست ارتش میانمار در ایالت راخین ، در جستجوی امنیت و اسکان وارد بنگلادش شده اند. پیش از آن نیز افزون بر 330 هزار مسلمان روهینگیایی بتدریج به بنگلادش پناهنده شده بودند.
طبق آمار «یونیسف»، 60 درصد این پناهجویان کودک هستند.

سازمان ملل از جنایت هایی که علیه مسلمانان روهینگیا انجام شده است به عنوان نسل کشی و پاکسازی نژادی یاد کرده است.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار