132503
۱۷ دی ۱۳۹۶

از اصلاح و شکسته‌بندی تا مشاوره و کار با کودک توسط روحانیون/ گروه‌های جهادی طلاب عید نوروز در مناطق زلزله‌زده حضور دارند

استان کرمان از قافله کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور عقب نماند و در کنار کمک‌های مردمی، گروهی از طلاب شهرستان سیرجان با همراهی عده‌ای از طلاب قم به استان کرمانشاه سفر کردند تا در حد توان خود به آسیب دیدگان این منطقه کمک رسانی کنند.

به گزارش کودک پرس ، پس از زمین لرزه 7.2 ریشتری نواحی مرکزی کرمانشاه در آبان ماه سال جاری و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنانمان در این حادثه تلخ، موج کمک ها از شهرهای مختلف کشور برای همدردی با مردم زلزله زده این استان آغاز شد و هرکس به نوعی در پی یاری رساندن به آسیب دیدگان و تسکین بخشی از درد آنها بود.

استان کرمان نیز از این قاعده مستثنی نبود و در کنار کمک های مردمی، گروهی از طلاب شهرستان سیرجان با همراهی عده ای از طلاب قم به استان کرمانشاه سفر کردند تا در حد توان خود به آسیب دیدگان این منطقه کمک رسانی کنند.

 

دراین گزارش با حجت الاسلام والمسلمین کرانی، سرگروه تیم طلاب سیرجانی که به کرمانشاه سفر کرده بودند، گفتگویی داشتیم و از روند امدادرسانی و اقدامات این گروه در مناطق زلزله زده پرس وجو کردیم که در ادامه از زبان وی می خوانید؛

بخشی از طلاب سیرجان و بخشی از طلاب قم به سمت کرمانشاه حرکت کردیم؛ قبل از حرکت هم بااعلامی که کرده بودیم توانستیم کمک های مردمی خوبی را در حد یک کامیون و دو نیسان جمع کرده و به کرمانشاه و سرپل ذهاب که محل استقرار دوستان بود ببریم.

در آنجا کارهای مختلفی انجام دادیم؛ باتوجه به اینکه حضورمان در کرمانشاه به منظور انجام کار تبلیغی نبود، کارهایی از جمله آوار برداری، مشاوره و کار با کودک بود که روحیه شان عوض شود؛ یکی دیگر از اقداماتی که انجام می دادیم سر زدن به چادر ها و شنیدن مشکلات مردم بود که به حمدالله این حرکت بسیار خوب انجام شد.

 

 

ما درگروه طلاب، روحانی آرایشگر همراه خود داشتیم که کار اصلاح را انجام می دادند و همچنین روحانی شکسته بند داشتیم که اگر دست یا پا در رفتگی داشت، آن را شکسته بندی می کرد؛ به عنوان مثال فرد آسیب دیده ای بود که پانزده روز نمی توانست راه برود و بعد از جا انداختن پا توسط دوست ما توانست توانایی راه رفتن را پیدا کند.

روحانیون به طور کلی کارهای خدماتی موردنیاز در منطقه را انجام می دادند و به افرادی که نتوانسته بودند چادر خود را برپا کنند، کمک می کردند.

 

 

 

با توجه به اینکه در آن منطقه حجم روستا زیاد و تعداد طلاب و روحانیون اعزام شده کم بود، تقسیم بندی صورت گرفت و در نهایت روحانیون به 60 روستا سرزده و اقداماتی انجام دادند.

برای عید نوروز هم بنا داریم که چند گروه جهادی متشکل از روحانیون و دانشجویان به منطقه کرمانشاه اعزام داشته باشیم تا در عملیات ساخت و ساز خدماتی انجام دهند.

در خصوص زلزله کرمان هم با توجه به اینکه گروه اعزامی از سیرجان در کرمانشاه حضور داشتند، افراد این گروه اعزامی نتوانستند در منطقه زلزله زده هجدک حضور داشته باشند.

در ادامه این گزارش تصاویری از حضور طلاب در مناطق غرب کشور می بینید؛

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار