موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
132477
۱۷ دی ۱۳۹۶

تبلیغ دین بدون جایگزین مناسب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اثرگذار نیست

کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات سبزوار با بیان اینکه تبلیغ دین بدون جایگزین مناسب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی اثرگذار نیست، گفت: برخی از بازی‌ها مانند ساخت پازل و استفاده از کلمات قرآنی و … وجود دارند که نوجوان و کودک امروزی با چند بار استفاده از این بازی‌ها اغنا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی رحیمی، کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به اینکه نوجوان و جوان امروزی تشنه بازی‌های قرآنی است، گفت: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای شاید بتوان گفت به عدد انگشتان یک دست نیز بازی قرآن مناسب نداریم.

 

 

بازی‌های قرآنی و اغنای مخاطبان

وی افزود: برخی از بازی‌ها مانند ساخت پازل و استفاده از کلمات قرآنی و تعداد دیگری از بازی‌های ساده دینی در این حوزه وجود دارند که نوجوان و کودک امروزی با چند بار استفاده از این بازی‌ها اغنا شده و مجدد به سمت این بازی‌ها نمی‌رود.
مدرس علوم قرآنی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه نقش بازی‌ها در اثرگذاری بر روی قشر جوان و نوجوان، تصریح کرد: بسیاری از جوانان از گوشی موبایل و یا رایانه برای بازی استفاده می‌کنند.

 

 

اثرگذار نبودن تبلیغ دین بدون جایگزین مناسب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی

وی با ابراز اینکه تبلیغ دین بدون معرفی کردن جایگزین مناسب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی اثرگذار نیست، گفت: در دین اسلام نیز ذکر شده است امر به معروف و نهی از منکر، یعنی ابتدا دعوت به نیکی می‌کنیم و در گام بعد، فرد از کار زشت و منکر نهی می‌شود.

کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار بیان کرد: ما در جامعه امروز، گاهی فقط جوان را نهی می‌کنیم و می‌گوییم، نخور، نپوش، نرو، این کار را انجام نده؛ این در حالی است که بدون ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب و سفارش به امر به معروف، تنها نهی از منکر می‌کنیم و نتیجه مطلوبی هیچ وقت کسب نخواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش تولید محتوای رسانه‌ای در حوزه علوم اسلامی و دینی، بیان کرد: برخی از همایش‌ها فقط تبدیل به ارائه محلی برای نمایش آمار مسئولان شده و مطالبی که در این همایش‌ها ارائه می‌شود، کاربردی و مفید نیستند.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار