موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
13237
۰۷ آذر ۱۳۹۵

60 درصد کودکان خیابانی در لرستان تجربه اذیت و آزار از سوی والدین را دارند

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: بررسی وضعیت کودکان خیابانی شناسایی شده در استان نشان می دهد که 60 درصد آنها کودک آزاری از سوی والدین خود را تجربه کرده اند.

به گزارش کودک پرس , اسدالله حیدری روز یکشنبه در اولین همایش پیشگیری از سو رفتار با کودکان که در محل بهزیستی لرستان برگزار شد افزود: دراستان لرستان از 600 کودک شناسایی شده خیابانی که به نوعی دچار آسیب های اجتماعی شده اند 60 درصد از خانواده هایی هستند که پدر خانواده به نوعی دچار اعتیاد بوده است.
وی با بیان این که 97 درصد کودکان خیابانی شناسایی شده در لرستان پسر و سه درصد دختر هستند گفت: 30 درصد آنها کودکانی هستند که عمدتا از شهرستان های فقیر استان به خرم آباد مهاجرت کرده اند و 32 درصد این کودکان خیابانی شناسایی شده کودکان بازمانده از تحصیل هستند.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه کودکان کار و کودکان خیابانی مصادیقی بارز از کودک آزاری هستند اظهار کرد: متاسفانه در استان لرستان به دلیل مشکلاتی همچون فقر اقتصادی این مساله مغفول واقع شده به طوری که نتایج برخی غربالگری ها در خصوص سلامت روان و میزان اضطراب کودکان در استان نگران کننده است.
وی اضافه کرد: آثار فقر اقتصادی بر رفتار کودکان و بر کنش های اجتماعی آنها در جامعه و اجتماع تاثیر مستقیمی دارد که نشان دهنده نقش و اهمیت خانواده در تامین سلامت جسمی و روانی فرزندان است.
حیدری با اشاره به اینکه در شرایطی که خانواده ها با مشکلات فراوانی در زمینه های مختلف مواجه هستند نمی توانند تامین کننده سلامت کودکان باشند گفت: قطعا مادران افسرده ، کودکان افسرده و پدرانی که خود گرفتار آسیب هایی همچون اعتیاد و بزهکاری هستند کودکانی با همین خصوصیات تحویل جامعه می دهند.
مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد: تحقیقات مختلف نشان می دهد کودکانی که در بزرگسالی دچار بزهکاری و رفتارهای خلاف قانون و شخصیت های ضد اجتماعی دارند افرادی هستند که در دوران کودکی خود تجربه کودک آزاری داشته اند.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات بهزیستی در راستای حمایت از کودکان ، پایگاه های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهر ، ساماندهی کودکان کار و ارایه خدماتی بهداشتی و تغذیه ای به کودکان بد سرپرست است به طوری که هم اکنون حدود 700 کودک بد سرپرست تحت حمایت بهزیستی لرستان قرار دارند.
حیدری با بیان اینکه کودک آزاری ابعاد گسترده ای دارد و صرف تنبیه بدنی و جسمی کودک نیست گفت: حتی یک مقایسه ساده که بین دو کودک صورت می گیرد می تواند مصداقی بارز از کودک آزاری باشد.
به گفته وی از بین عوامل مختلف تاثیر گذار، نقش خانواده در شکل گیری شخصیت کودک بیشتر از سایر عوامل است و زمانی که خانواده با چالش مواجه باشد بدون شک نمی توان انتظار تربیت نسلی سالم و آینده ای روشن را داشت.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر مهدهای کودک گفت: با توجه به شکل گیری شخصیت کودکان در سال های آغازین زندگی باید نظارت بیشتری بر مهدهای کودک صورت گیرد و بهترین متخصصین در مهدهای کودک باید بکار گرفته شود.
اولین همایش پیشگیری از سو رفتار با کودکان روز یکشنبه در محل اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد که در این همایش از فعالین برتر حوزه اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تقدیر شد.
همچنین دراین همایش تفاهم نامه ای بین اداره کل بهزیستی ، دادگستری و نیروی انتظامی استان لرستان در راستای پیشگیری از سوء رفتار با کودکان منعقد شد.

منبع :خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار