132031
۱۳ دی ۱۳۹۶

استعمال دخانیات در بین یک‌سوم دانش‌آموزان آمریکایی

به گفته کارشناسان بهداشتی و با تکیه بر آمار موجود، در حال حاضر بیش از یک‌سوم دانش‌آموزان آمریکایی، دخانیات استعمال می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، دانش‌آموزانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند، 2 برابر بیشتر از دانش‌آموزانی که از این نوع سیگار استفاده نمی‌کنند، به مصرف سیگار روی می‌آورند.

پرسش و پاسخ از 10 هزار دانش‌‌آموز آمریکایی نشان داد، آنهایی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کرده‌اند، 2.5 برابر بیشتر از دیگران در سال بعد از سیگار استفاده کرده‌اند.

یافته‌‌های مؤسسه ملی سوء استفاده از مواد مخدر نشان می‌دهد، همچنان مصرف سیگار میان دانش‌‌آموزان و به طور کلی نوجوانان بسیار محبوب است.

 

بنجامین، نویسنده و محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «نتایج این بررسی‌ها از جایی مهم می‌شود که دیگر مطالعات نیز نشان داده است، 90 درصد افراد سیگاری، اولین سیگار خود را قبل 18 سالگی روشن کرده‌اند».

بر اساس داده‌های موجود، میزان استعمال دخانیات در میان دانش‌آموزان آمریکایی از سال 2011 تا 2015 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان بهداشتی و با تکیه بر آمار موجود، در حال حاضر بیش از یک‌سوم دانش‌آموزان ایالات متحده آمریکا دخانیات استعمال می‌کنند.

 

مصرف سیگار در سنِّ پایین با ادامه‌دار بودن استعمال آن در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد و اگر مصرف آن به همین شکل میان قشر دانش‌آموز رواج یابد، بهداشت عمومی به خطر خواهد افتاد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار