132000
۱۳ دی ۱۳۹۶

تاکید استاندار تهران بر صدور اسناد هویتی ۴۰۰ کودک کار و خیابانی شناسایی شده

استاندار تهران با تاکید بر سرعت عمل در ساماندهی وضعیت ۴۰۰ کودک کار و خیابانی شناسایی شده در تهران گفت: اسناد هویتی این کودکان به منظور ساماندهی و رفع مشکلات مربوطه، ظرف یک هفته آینده صادر شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع کودکان کار و خیابانی، افزود: باید با شناسایی دقیق کودکان کار و خیابانی(اتباع ایرانی و خارجی)، اسناد هویتی آنها صادر و فرصت فعالیت های اجتماعی از جمله تحصیل برای این قشر فراهم شود.

وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین مرتبط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی، اظهار کرد: وجود نقص در قوانین را می توان با همراهی و همکاری مجلس شورای اسلامی رفع کنیم چراکه تاخیر در روند ساماندهی این کودکان غیرقابل پذیرش است.

مقیمی با اشاره به شناسایی 400 کودکان کار و خیابانی در تهران، تصریح کرد: نباید نسبت به موضوع مهم کودکان کار و خیابانی بی توجه باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و توان نهادهای مردمی و شهرداری برای حمایت از این کودکان ضروری است، افزود: باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود برای ساماندهی این کودکان و فراهم کردن فرصت زندگی آرام و تحصیل مناسب آنان، استفاده کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: همه مسئولان و نهادهای مسئول باید برای کسب رضایت مردم تلاش کنند و بدانند بسیاری از نارضایتی ها از مسائل به ظاهر کوچک و بی اهمیت ناشی می شود.

کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران امروز – چهارشنبه – به ریاست استاندار و با حضور مسئولان دستگاهها و نهادهای مرتبط به منظور بررسی مسائل بیمه زنان بی سرپرست و ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی برگزار شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار