موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/تهران
246671
۰۵ شهریور ۱۴۰۱

تهران | شبکه‌های کار کودک شناسایی و برخورد می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر را تا پایان سال به ۲۵ هزار نفر خواهیم رساند، درباره اقدامات قرارگاه اجتماعی درخصوص کودکان کار و خیابان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش کودک پرس ،”سید عباس جوهری” معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران درباره اقدامات انجام شده در قرارگاه اجتماعی استانداری تهران گفت: در طول ۱۰ ماه گذشته تقریبا در سطح شهرستان‌های استان تهران، فرمانداری‌ها، شهرداری و استانداری تهران ۱۴۵ جلسه برگزار کرده‌ایم و بیش از ۸۲۵ مصوبه تصویب شده که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها محقق شده است.

وی با اشاره به مصوبات این ستاد درخصوص افزایش ظرفیت مراکز درمان و بازتوانی معتادان متجاهر ادامه داد: براساس مصوبات قرارگاه اجتماعی توانستیم ظرفیت ۱۲ هزار نفری نگهداری معتادان متجاهر را به ۲۰ هزار نفر در استان تهران برسانیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران خاطرنشان کرد: براساس مصوبات قرارگاه مقرر شده این تعداد  را طی دو ماه آینده به ۲۳ هزار و همچنین تا پایان سال ۲۵ هزار نفر برسانیم.

جوهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره برنامه‌های قرارگاه اجتماعی درخصوص کودکان کار و خیابان گفت: از دیگر اولویت های  قرارگاه اجتماعی بحث کودکان کار و خیابان است. در آخرین جلسه قرارگاه این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی‌هایی که بهزیستی انجام داده‌است، مشخص شده که نزدیک به ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان ما اتباع هستند با توجه به اینکه ما در استان تهران دو میلیون در تهران حضور دارند و این موضوع نیز دور از ذهن نبود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: ما در کارگروه اجتماعی نحوه برخورد با کودکان کار و خیابان که  از اتباع هستند را مورد بررسی قرار دادیم . همچنین وزارت کشور با دستگاه های متولی کشوری در این زمینه جلسه ای را برگزار کرده‌اند. در نهایت به یک جمع بندی در این زمینه خواهیم رسید. و پس از آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

جوهری همچنین درباره برخورد با متکدیان گفت: تکدی گری افرادی که بیش از ۱۸ سال سن دارند، جرم است و طبیعتا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مکلف به اقدام در این حوزه هستند. در سنین پایین‌تر اگر تکدی‌گری شکل بگیرد نحوه مواجه ما با آن متفاوت خواهد بود و این موضوع هم در دستور کار ما قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد کودک کار و خیابان در حال حاضر وارد پروسه جذب و توانمندسازی خانواده شده‌اند، گفت: در سال گذشته براساس اعلام بهزیستی چیزی حدود هزار نفر را جذب و در پروسه ساماندهی وارد کرده‌اند. دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه ورود کرده‌اند تا در زمینه بهداشت این کودکان اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی و ورزشی برای این کودکان برنامه داریم از جمله اینکه در اداره کل ورزش و جوانان ما جشنواره ورزشی برای کودکان کار طراحی شده‌است.

جوهری تصریح کرد: مقرر شده شناسایی دقیقی نسبت به کودکان کار و خیابان انجام شود تا بتوانیم براساس آن این طرح‌ها را اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین شناسایی و برخورد شبکه هایی که در پشت پرده بعضا این کودکان را به کار گرفته اند و به صورت باندی هدایت می کنند، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران درباره کودکان زباله گرد و برخورد با پیمانکارانی که از این کودکان سواستفاده می‌کنند، گفت: شهرداری باید در خصوص ساماندهی زباله گردان و جلوگیری از کار کودکان در این حوزه ورود جدی داشته باشد و در جلسات بعد نیز در این خصوص مصوباتی را اعلام خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار