131970
۱۳ دی ۱۳۹۶

۴۰۰ کودک کار در تهران شناسایی شده است

استاندار تهران در کارگروه تخصصی زنان و خانواده این استان گفت: ۴۰۰ کودک کار در تهران شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران ضمن تاکید بر تلاش همه مسئولان و نهادها برای کسب رضایت مردم، گفت:  بسیاری از نارضایتی ها از مسائل به ظاهر کوچک و بی اهمیت ناشی می شود.

وی سپس اهمیت موضوع کودکان کار و خیابانی، را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید این کودکان را به طور دقیق شناسایی کرده و از این که ایرانی و یا خارجی هستند، مطمئن شویم و برای آن ها شرایط تحصیل و حضور در فعالیت های اجتماعی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود برای ساماندهی این کودکان و فرصت زندگی آرام و تحصیل مناسب آنان برای آن ها فراهم شود و قوانین مرتبط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی به صورت دقیق اجرا شود.

 

استاندار تهران بر رفع نقص در قوانین در این خصوص با همکاری همکاری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: تاخیر در روند ساماندهی این کودکان پذیرفتنی نیست، تاکنون ۴۰۰ کودک کار در تهران شناسایی شده و نباید نسبت به این کودکان بی تفاوت و بی توجه بود، اگر برای این کودکان کار برنامه ریزی داشته باشیم، می توانیم در بحث توانمندسازی آن ها اقدامات مناسبی انجام دهیم، که بتوانند مثل سایر مردم، از یک زندگی خوب برخوردار شوند.

مقیمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت و توان نهادهای مردمی و شهرداری برای حمایت از کودکان کار ضروری است.

وی با بیان این که ابتدا باید مشخص شود، که هرکدام از این کودکان، با کدام آسیب اجتماعی درگیر هستند، گفت: برخی از کودکان کار در مشاغل سخت به کار گرفته شده اند، باید ابتدا این کودکان توسط فرمانداری ها جمع آوری شوند و سپس در خصوص وضعیت آن ها بررسی ها و اقدامات لازم انجام شود.

بر اساس این گزارش، کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران به ریاست محمد حسین مقیمی، استاندار تهران با هدف بررسی مسائل بیمه زنان بی سرپرست و سامان دهی وضعیت کودکان کار و خیابانی در استانداری تهران برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار