131945
۱۳ دی ۱۳۹۶

عضویت ۱۴ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از عضویت ۱۴ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از پیشتازی کتاب های ویژه کودکان و نوجوانان در نمودار پرطرفدارترین کتاب های به امانت رفته در کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

وی افزود: در این نمودار بیشترین تعداد امانت به کتاب های ‘تعطیلات زورکی’ ، ‘قصه های خوب برای بچه های خوب’ و ‘آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان’ تعلق دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع 10 کتاب پرامانت در کتابخانه های عمومی استان مربوط به کتاب های حوزه کودک و نوجوان هستند.

 

عزیزخانی کودکان را مهم ترین گروه هدف در برنامه های فرهنگی دانست و افزود: اگر کودکان را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم شاهد نسلی آگاه و فرهیخته خواهیم بود.

وی برگزاری نشست های قصه خوانی، جمع خوانی، کتاب خوان، نقاشی، کاردستی و روزنامه دیواری را از جمله برنامه های فرهنگی ویژه کودکان در کتابخانه های عمومی استان ذکر کرد و گفت: در بیشتر کتابخانه های عمومی استان بخش مجزای کودک احداث و تجهیز شده و آماده میزبانی از کودکان و والدین آنها است.

عزیزخانی همچنین نقش مدارس را در سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی تاثیرگذار دانست و افزود: مربیان مهدهای کودک و دبیران مدارس می توانند با برگزاری برنامه های کتاب محور کودکان و نوجوانان را با اهمیت و فواید کتابخوانی آشنا کنند.

 

وی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش میزان امانت در بین کتابهای حوزه بزرگسالان، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای متعددی در کتاب های عمومی با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه برگزار می شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار