131835
۱۳ دی ۱۳۹۶
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:

هشدار برای اعتیاد بانوان در جامعه/ فضای اجتماعی مهیا برای گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از افزایش آمار اعتیاد بانوان، جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: این هشداری برای همه افراد جامعه در راستای پیشگیری از آن است.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در مورد اعتیاد بانوان اظهار داشت: متاسفانه شاهد معضل اعتیاد در بین بانوان بخصوص دختران جوان هستیم که نگاه ویژه برای رفع آن بسیار ضروری است.

وی گفت: زنگ خطر اعتیاد بانوان هشدار می‌دهد که آسیب‌ها و مسائل زنان در مورد اعتیاد و مواد مخدر باید بررسی شود و به صورت اصولی برنامه‌ریزی دقیقی برای رفع آن انجام شود.

شارقی هشدار اعتیاد بانوان را اعلام کرد و افزود: بانوان به عنوان تربیت کننده خانواده اگر دچار اعتیاد شوند آسیب‌های زیادی برای جامعه در برخواهد داشت، همه دستگاه‌های مربوط به حوزه اعتیاد باید جدی به وظایف و برنامه‌های خود عمل کنند.

وی در مورد نقش خانواده و مدرسه برای پیشگیری از اعتیاد یادآور شد: مدرسه و خانواده نقش بسیار مهمی برای آگاه‌ سازی نوجوانان و جوانان نسبت به اعتیاد دارند و با آموزش، آگاه سازی و مشاوره می‌توانند مانع از اعتیاد نوجوانان شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از طریق آموزش و پرورش و نیروی انتظامی با انواع مواد مخدر آشنا شوند تا در مواجه با این مواد خطرناک در سطح جامعه باآگاهی از آن دوری کنند.

وی با تاکید بر آموزش دانش آموزان گفت: نشان دادن و آموزش انواع مواد مخدر به دانش آموزان و اطلاع رسانی از آسیب‌ها و معضلات آن حس کنجکاوی دانش آموزان را ارضا خواهد کرد؛ آگاهی‌ها باید به صورت ملموس و فراگیر انجام شود.

شارقی با اشاره به مدیریت کردن احساسات نوجوانان بیان کرد: شرایط جامعه برای اعتیاد جوانان و نوجوان فراهم است و در این راستا باید تمام تلاشمان برای کنترل و هدایت صحیح عواطف و احساسات آنان باشد تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی در مورد کمپ‌های ترک اعتیاد افزود: اگر چه کمپ‌های ترک اعتیاد فعالیت‌های خوبی دارند ولی بجای افزایش آن باید پیشگیری از اعتیاد به صورت جدی انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در پایان تصریح کرد: نقاط توزیع مواد مخدر در استان تهران باید شناسایی و کنترل ویژه شود، آموزش‌های مستمر، آگاه سازی، تربیت صحیح و … در کاهش آمار اعتیاد نقش دارند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار