131831
۱۳ دی ۱۳۹۶

طرح‌های فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم برای نوجوانان اجرایی می‌شود

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارقان نوجوان مهدی‌شهری خبر داد و گفت: طرح‌های فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم ویژه نوجوانان استان سمنان اجرایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سردار روح‌الامین قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 3 سارق نوجوان در شهرستان مهدی‌شهر دستگیر شدند و این مهم حاکی از لزوم تقویت و توسعه طرح‌های فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم برای این قشر است.

وی با بیان اینکه چندی پیش یک شهروند مهدی‌شهری در تماس با سامانه اطلاع‌رسانی پلیس 110 گزارشی مبنی بر سرقت از یک میوه‌فروشی ارائه داد بیان کرد: نیروهای پلیس به‌سرعت در محل حاضر شد و پس از بررسی‌های اولیه سرنخ‌هایی از مجرمان را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه نیروهای پلیس در یک عملیاتی سارق نوجوان را دستگیر و پلیس آگاهی منتقل کردند افزود: این سارق در بازجویی‌های اولیه به 23 فقره سرقت از منازل، ساختمان‌های نیمه‌کاره، تلفن همراه، کیف‌قاپی و غیره اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سارق اقدامات خود را با همدستی دو سارق نوجوان دیگر انجام می‌داد و اکنون هر سه آن‌ها دستگیر شدند که پس از تکمیل اطلاعات پلیس پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه این سارقان بالغ‌ بر 300 میلیون ریال اموال مسروقه در مخفیگاه خود داشتند تصریح کرد: مردم باید نسبت به ارتقا سطح امنیت محل کار و سکونت خود اهتمام ویژه بورزند و با تجهیز دستگاه‌های پیشرفته امنیتی با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: این سارقان نوجوان 14، 15 و 17 ساله هستند و باید برای این قشر از افراد برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای اصلاح آنان اجرا شود.

منبع:‌ تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار