131579
۱۲ دی ۱۳۹۶

دوران نوجوانی بهترین زمان برای یادگیری قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان بابیان اینکه قرآن بهترین راهنمای زندگی است، گفت: بهترین زمان برای یادگیری قرآن دروان نوجوانی و جوانی است.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام علی خاتمی در جمع حافظان و قاریان قرآن، افزود: قرآن بهترین کتاب زندگی است چرا که راه درست زندگی کردن به انسان را یاد می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دوران جوانی و نوجوانی دوران حساس و سرنوشت سازی است، اظهار کرد: این دوران بهترین مؤلفه برای تعیین شخصیت فرد است و باید از همان دوران کودکی آنها با قرآن آشنا شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان بابیان اینکه قالب وجودی در دوران جوانی شکل می‌گیرد، ابراز کرد: این دوران بهترین فرصت برای یادگیری قرآن است و باید خانواده‌ها از این فرصت برای آشنا کردن فرزندان خود با قرآن استفاده کنند.

 

خاتمی گفت: قرآن کریم و روایات اسلامی به دوره حساس نوجوانی و جوانی عمر اهمیت ویژه‌ای داده است و قاریان قرآن باید  از مادران و پدران خود قدردانی کنند چراکه آنها علاقه‌مند به سرنوشت شما بودند و شما را با قرآن آشنا کردند.

وی تصریح کرد: باید بسترها و زیرساخت لازم برای تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم شود و تحقق این امر مهم نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.

نماینده ولی  فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: قرآن ابزار مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و می‌توان برای اصلاح امور قرآن را سرلوحه کارها قرارداد.

خاتمی یاد آور شد: برای تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه همه باید پای‌کار بیایند و امروز که دشمن نگاه خاصی به جوانان و نوجوانان ما دارد. باید فعالیت‌های قرآنی تسریع شود و در این میان باید بر این امر اذعان داشت که در استان زنجان ظرفیت‌های لازم برای توسعه فرهنگ قرآنی وجود دارد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار