131141
۱۰ دی ۱۳۹۶

سبک زندگی فرزندسالارانه و گسترش مدارس لوکس/ ۲ شغله‌شدن معلمان زمینه‌ساز کاهش منزلت اجتماعی شده است

متخصص علوم رفتاری گفت: فرزندسالاری در خانواده‌ها، رواج پدیده تک‌فرزندی و توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی که باعث گسترش مدارس لوکس غیردولتی شده است زمینه اجتماعی بروز خشونت علیه معلمان را فراهم کرده است.

به گزارش کودک پرس، مجید ابهری آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری با بیان اینکه نظام آموزشی هر جامعه بنیان تربیت نیروی انسانی آن جامعه است، اظهار داشت: متأسفانه نظام آموزشی کنونی ما میراث نظام کهنه غربی است و هنوز پس از انقلاب موفق نشده‌ایم در کشور نظام آموزشی مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های دینی تشکیل دهیم.

وی افزود: انحلال معاونت پرورشی یکی از مسائلی بود که ضربه مهلکی بر پیکره تربیتی نظام آموزشی وارد آورد که پس از احیای مجدد هم هنوز نتوانسته است به جایگاه پیشین خود بازگردد.

ابهری با بیان اینکه تنبیه‌بدنی در خانه و مدرسه مذموم و قبیح است، اضافه کرد: متأسفانه اکنون از تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان به تنبیه‌بدنی معلمان و کادر مدرسه رسیده‌ایم و این مسئله ناشی از تغییر سبک زندگی و فرهنگ کشور تحت تأثیر فرهنگ ترویجی برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است.

 

 

متخصص علوم رفتاری با بیان اینکه عریان کردن موضوع ضرب و شتم معلمان بدون سوگیری آسیب‌شناسانه باعث بدآموزی و تابوشکنی می‌شود، گفت: اینکه یک معلم که باید شأن و جایگاه بالایی در جامعه داشته باشد چنین هتک حرمت شود باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و قوانین بازدارنده و ضمانت اجرای محکمی برای این‌گونه رفتارها پیش‌بینی شود.

وی تصریح کرد: فرزندسالاری در خانواده‌ها، رواج پدیده تک‌فرزندی و توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی که باعث گسترش مدارس لوکس غیردولتی شده است و شأن معلم در این مدارس پایین‌تر از دانش‌آموز است، زمینه اجتماعی بروز چنین رفتارهایی را فراهم کرده است.

 

ابهری ادامه داد: آموزش و پرورش باید اولویت دولت باشد اما اکنون شاهدیم که معلمان به دلیل مشکلات معیشتی به شغل دوم روی آورده‌اند و این شرایط اقتصادی بد که ناشی از عدم اهمیت دادن دولت به فرهنگیان است، زمینه شکستن حرمت آنها را هم فراهم کرده است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار