130405
۰۶ دی ۱۳۹۶

روایتی از طعم شیرین کلام الهی در نوجوانی

کلام الهی نوری است که اگر با انسان به خصوص در سنین کم مانوس شود، انسان را از غرق شدن در باتلاق باطل در تمام زندگی رهایی می‌بخشد.

به گزارش کودک پرس ، اکثر حافظانی که می‌شناسیم در سنین جوانی قرار دارند اما این که فردی در سنین نوجوانی، در مسیر قرآنی قرار گیرد، مطلبی مهم است که باید به آن پرداخت.
همه ما می‌دانیم که نوجوانی سن شور و هیجان است و از طرفی هنوز فرد در حال و هوای کودکی قرار دارد و ریسمان روح پاک او هنوز با خداوند در ارتباط است.
بنابراین باید این سن را مغتنم شمرد و از ریسمانی که فرد را به خداوند نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، غافل نشد.
سیده سعیده تقوی‌نیا، یکی از این نوجوانان است که از فرصت نوجوانی استفاده کرده و در کنار پرداختن به درس، کلام خداوند را نیز سرلوحه کار خویش قرار داده است. بدیهی است که نقش خانواده او نیز در این میان نقشی پررنگ است.

 

ایمانی که در پرتو قرآن به دست آوردم

 

سیده سعیده تقوی‌نیا، حافظ نوجوان بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ۱۴ سال دارم و حافظ کل قرآن کریم هستم.
وی افزود: خانواده‌ام مهم‌ترین رکن در قرار گرفتن من در مسیر حفظ قرآن بودند، به طوری که اگر تشویق‌های آنان نبود نمی‌توانستم قرآن کریم را حفظ کنم.
این نوجوان موفق بیرجندی ادامه داد: در واقع داشتن خانواده مذهبی در کنار خود و علاقه شدیدم به قرآن، باعث شد قرآن کریم را حفظ کنم و از آن در زندگی بهره ببرم.
تقوی‌نیا با بیان اینکه حفظ قرآن باعث موفقیت در دروس و زندگی و همچنین قوی‌تر شدن ایمانم شد، تصریح کرد: حفظ قرآن زندگی انسان را به سوی ایمان تغییر می‌دهد.

 

 

روایتی از طعم شیرین کلام الهی در نوجوانی

 

وی با بیان اینکه دوستانم را نیز به حفظ کردن کلام الهی تشویق می‌کنم، افزود: حفظ قرآن تاثیرات مثبتی در زندگی انسان‌ها دارد و من به این دلیل دیگران را نیز به حفظ قرآن تشویق می‌کنم تا آنان نیز طعم شیرین قرآن را در زندگی خود بچشند.
زمانی که از او پرسیدم زندگی با طعم شیرین قرآن چه تفاوتی با زندگی بدون آن دارد، با تلاوت آیه‌ای از قرآن پاسخم را داد و افزود: تفاوتش طبق آیه قرآن« والذین یمسکون باالکتاب و انا لانضیع اجرالمحسنین» است.
این حافظ نوجوان بیرجندی ادامه داد: این آیه بیان می‌کند که کسانی که همواره به کتاب ( آسمانی خود ) تمسک می‌جویند، نزد خدا اجر بزرگ دارند، هیچ وقت به خاطر دنیا ترسی ندارند و اندوهگین نمی‌شوند و در قلب‌هایشان آرامش است.

تقوی‌نیا بیان کرد: با شرکت در کلاس‌های قرآنی در سطح شهر و مرور روزانه آیات توانستم موفق به حفظ قرآن شوم.
وی اظهار کرد: در راه حفظ قرآن، از خداوند و امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) بسیار کمک طلبیدم تا در این راه سخت و دشوار به من کمک کنند.
این نوجوان موفق بیرجندی یادآور شد: همچنین پدر و مادر و استادانم بسیار به من کمک کردند تا بتوانم این مسیر را با موفقیت طی کنم.
او تاثیرگذارترین آیه در زندگی خود را نیز تلاوت کرد، آیه‌ای که با آن زندگی کرده بود.

 

پس از هر دشواری، آسانی است

تقوی‌نیا ادامه داد: تاثیرگذارترین آیه در زندگی من آیه پنج سوره شرح است که می‌فرماید:«بی‌تردید پس از هر دشواری، آسانی است».
ملیحه حسین‌پور، مادر این حافظ قرآن نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: قرار گرفتن در مسیر قرآن را در موفقیت دخترم ضروری می‌دانم چرا که فرمانده بدن، عقل است و اگر عقل با قرآن، مانوس شود؛ محفوظ مانده و سراغ باطل نمی‌رود.
وی افزود: دخترم را در مسیر رقرآن قرار دادم چرا که می‌دانستم اگر در این مسیر قرار گیرد؛ هرگز دنبال باطل نخواهد رفت.

 

 

روایتی از طعم شیرین کلام الهی در نوجوانی

والدین، مهم‌ترین راهبران فرزند

سیدابوالفضل تقوی‌نیا، پدر این حافظ قرآن نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرزندانتان را زیاد کنید که آنان یاوران امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) هستند، چه بسا که حافظ قرآن نیز باشند.
وی افزود: مهم‌ترین مولفه در تربیت یک فرزند قرآنی این است که خود به عنوان والدین عمل‌کننده به قرآن باشیم و نفس خود را ازحرام نگه داریم.
پدر این حافظ قرآن ادامه داد: پدر و مادر باید با فرزند خود دوست باشند و با زبان نرم و همراه با تشویق او را راهنمایی کنند.
تقوی‌نیا بیان کرد: خداوند در آیه شش سوره تحریم، خیرخواهی اعضای خانواده و تربیت دینی آنان را تکلیفی برعهده مومنان دانسته است.

وی اظهار کرد: همچنین خداوند در قرآن می‌فرماید:« ای کسانی که ایمان آوردید، خود و خانواده خویش را ازآتشی که هیزم آن انسان‌ها و سنگ‌ها هستند نگه دارید».
پدر این حافظ قرآن یادآور شد: فرزندم را در مسیر قرآن قرار دادم به امید آنکه مایه روشنی چشم ما شود و خانواده‌ای قرآنی داشته باشیم.

قرآن، کلامی است که اگر انسان به آن تمسک جوید، سراسر زندگی او را دربرگرفته و همچون نوری، زندگی انسان را روشن می‌کند. امید است که با عمل به قرآن و یادگیری کلام الهی، زندگی خود را سراسر نورانی کنیم و چه خوب است که در سنین کم، با قرآن، این چراغ راه مانوس شویم.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار