موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
129228
۰۳ دی ۱۳۹۶
خرامان اظهار کرد؛

رمان تالیفی کودک نداریم

یک نویسنده کودک و نوجوان معتقد است، در کشورمان رمان برای گروه سنی کودک به صورت ترجمه است و رمان تالیفی در این رده بسیار اندک است.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی خرامان از نویسندگان کشورمان از انتشار اثر جدید خود در آینده ای نزدیک به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: یک مجموعه پنج جلدی رمان کودک دارم که برای انتشار به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپردم. موضوع این مجموعه را می توان در ژانر رئال فانتزی دسته بندی کرد. این مجموعه یک داستان رئال است که در زمان قدیم تر از دوره ما اتفاق می افتد و اتفاقات فانتزی هم دارد که می تواند باعث جذابیت مجموعه شود.

خرامان خاطرنشان کرد: این مجموعه در واقع پنج داستان با شخصیت های ثابت است. یک ماجرایی است که هر دفعه یک اتفاق رخ می دهد اما در نهایت اتفاق ها، ماجرای کلی را شکل می دهند. این مجموعه پنج جلدی در دست انتشار است و امیدوارم امسال از چاپ خارج شود.

 

وی با بیان اینکه ما در کشورمان رمان تالیفی کودک نداریم، اظهار داشت: در کشورمان رمان کودک داریم اما بیشتر آنها ترجمه است، همین جعبه هایی که می بینید و خوب هم می خرند و بچه ها دوست دارند. یکی از دلایلی که بچه ها این جعبه ها را دوست دارند، این است که پنج جلد دارد، پک است، یک جعبه است و بچه احساس می کند چیز مهمی را دارد مطالعه می کند. بخصوص کودکان خیلی از این کتاب ها خوششان می آید. مساله دوم این است که این مجموعه ها یک وقتی از بچه ها می گیرد .بخصوص اگر جذاب باشد بچه ها زمان زیادی با این مجموعه سرگرم خواهند شد.

 

 

نویسنده کتاب هایی همچون ” کلاه حصیری “، ” دست های رنگی “، ” غوغای چشم هایت ” ، ” زندگی پیامبر از بعثت تا مرگ ” و ” کلاغ آبی ” تصریح کرد: همیشه فکر می کردم چرا ما نباید رمان کودک داشته باشیم. زمانی در انتشارات افق بودم گروهی تشکیل دادیم که رمان کودک بنویسیم. گروه ما متشکل بود از بنده، آقای حسن‌زاده، آقای محمدرضا شمس، خانم صالحی و خانم مژگان کلهر. محصول آن گروه یک مجموعه شد که آقای حسن زاده در انتشارات افق چاپ کرده است و یک مجموعه رمان دیگر که بنده در حال حاضر برای انتشار به کانون دادم. فکر می کنم استارت این کار را از سال 92 زدیم و الان به نتیجه رسیده است.

 

خرامان که مدیریت فرهنگی نشر افق، مدیر تولید نشر شهر ، مدیر اجرایی هفته نامه پندار و داوری جشنواره های دفاع مقدس، کتاب سال، کانون و کتاب های دینی را در کارنامه کاری خود دارد، بیان کرد: این مجموعه پنج جلدی یک کار جدید است و برای اولین بار این کار را انجام دادیم. کار سختی بود اما امیدوارم تجربه موفقی باشد و کودکان از آن لذت ببرند.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار