128717
۰۱ دی ۱۳۹۶

تیم منتخب غرب آسیا به مسابقات نوجوانان تنیس آسیا می‌رود

مدیر توسعه تنیس در منطقه غرب و آسیای‌میانه گفت: تیم منتخب تنیس زیر ۱۳ سال غرب آسیا به مسابقات تنیس گروه دوم نوجوانان آسیا اعزام می‌شود.

به گزارش کودک پرس از همدان، امیر برقعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات تنیس زیر 13 سال غرب آسیا بیش از 10 سال است که برگزار می‌شود و امسال این رقابت‌ها به میزبانی کیش انجام شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سال 2016 با حضور 9 کشور در اردن و سال 2015 با حضور هفت کشور در لبنان برگزار شد، گفت: امسال ابتدا قرار بود این رقابت‌ها در ماه نوامبر در امارات برگزار شود که در آخرین روزها میزبانی برای امارات میسر نشد و در فرصت بسیار کوتاهی باید میزبان جدید این رقابت‌ها را مشخص می‌کردیم.

مدیر توسعه تنیس غرب آسیا افزود: در نهایت کشورهای لبنان و ایران آمادگی خود را اعلام کردند و زمان مسابقات به ابتدای دسامبر تغییر یافت و به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی این رقابت‌ها کمی با تأخیر صورت گرفت هماهنگی برای تیم‌ها کمی سخت شد.

 

 

وی ادامه داد: مثلاً اردن تا آخرین لحظات با ما در تماس بود و تمایل داشتند در مسابقات حضور داشته باشند اما ویزای آنها دیر اعلام شد و اولین روز که تعیین سیدهای مسابقات بود را از دست می‌دادند.

برقعی عنوان کرد: رابطه خوبی میان همه فدراسیون‌های تنیس غرب آسیا وجود دارد و همیشه شاهد این احترام در همه مجامع بین‌المللی بوده‌ایم، باید خشنود بود که میزبانی این رقابت‌ها به ایران سپرده شده، در حالی که دیگر کشورهای منطقه نیز به دنبال میزبانی بودند.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین امتیازات میزبانی این مسابقه آن است که به کشور میزبان اجازه داده می‌شود تعداد بازیکنان بیشتری را نسبت به سایر کشورها در جدول وارد کند و این باعث بالاتر رفتن شانس حضور بازیکنان در تیم منتخب غرب آسیا می‌شود.

 

مدیر توسعه تنیس غرب و آسیای‌میانه با بیان اینکه در ژانویه امسال مسابقات منتخب زیر 14 سال گروه دوم آسیا به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات با حمایت مالی و فنی فدراسیون جهانی هر سال در دو دسته گروه یک و 2 برگزار می‌شود.

برقعی ادامه داد: بازیکنانی در گروه دوم می‌توانند حضور داشته باشند که در رقابت‌های زیر 13 سال شرکت کرده و با کسب نتایج لازم به عضویت تیم ITF درآمده باشند.

وی گفت: بازیکنان برتر مسابقات کیش در قالب تیم ITF به مسابقات ویتنام اعزام می‌شوند و با این اوصاف شانس بازیکنان ایران و سایر کشورهای حاضر در کیش برای حضور در رقابت‌های آسیایی زیر 14 سال بیشتر خواهد بود.

 

مدیر توسعه تنیس غرب آسیا اظهار کرد: تاکنون چهار سال سرمربی تیم ITF در مسابقات قهرمانی نوجوانان زیر 14 سال گروه دوم آسیا بوده‌ام که سه بار نایب‌قهرمان و سال گذشته قهرمان آسیا شدیم، با این شرایط باید از برگزاری چنین رقابتی در ایران استقبال کنیم چراکه اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم یک شانس خوب در اختیار نوجوانان این کشور قرار گرفته است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار