128217
۲۹ آذر ۱۳۹۶

تشدید تدابیر امنیتی برای کنترل زنان و نوجوانان وابسته به داعش در آلمان

مقامات امنیتی آلمان ده‌ها زن و نوجوان را در دسته اسلامگرایان افراطی وابسته به داعش طبقه‌بندی کرده‌اند و آن‌ها را با عنوان تروریست خطاب می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، آژانس مطبوعاتی آلمان از طریق محافل امنیتی مطلع شده است که در میان حدود 720 تهدیدی که از سوی اسلامگرایان افراطی در آلمان وجود داشته، سهم زنان و نوجوانان بسیار کم بوده است. با این حال، هانس گئورگ ماسن رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، قبلا هشدار داده بود که در برابر خطرات ناشی از زنان و کودکان اسلامگرا – به ویژه کسانی که از مناطق جنگی تحت سلطه داعش می‌آیند- باید آمادگی کافی را داشت.

 

به گزارش «تِ آنلاین» در ابتدای ماه دسامبر، هانس گئورگ ماسن هشدار داد که کودکان و نوجوانانی که در مدارس مناطق تحت سلطه داعش، شستشوی مغزی و به شدت رادیکالیزه شده‌اند، می‌توانند خطرساز باشند. حتی زنان بازنشسته از جنگجویان داعش نیز بخشی از تهدید هستند.

بخشی از زنان پناهجو در آلمان، در سال‌های اخیر در مناطق تحت سلطه داعش زندگی کرده‌اند، اغلب رادیکالیزه شده‌اند و با ایدئولوژی داعش خو گرفته‌اند. با این وجود، او قبلاً تایید کرده بود که برخی از زنان مسلمان تهدید هستند. با این حال، او آمار دقیقی ارائه نداده است.

در آلمان بیش از 720 اسلامگرای افراطی شناخته شده است. اینها افرادی هستند که به گفته مقامات امنیتی می‌توانند جرم‌های جدی‌تر مانند حمله تروریستی مرتکب ‌شوند. اغلب آنها مرد هستند، با این حال، تمرکز پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی برای مدتی، بر روی زنان و نوجوانان اسلامگرا خواهد بود.

 

 

*نوجوانان و سه حمله در آلمان

 

به عنوان مثال، سه حمله تروریستی اسلامی در آلمان در سال گذشته توسط افراد زیر سن قانونی صورت گرفته است: حمله نوجوان 15 ساله با چاقو به یک افسر پلیس فدرال در ایستگاه مرکزی هانوفر، حمله انتحاری دو نوجوان در اسن و همچنین حمله یک نوجوان 17 ساله با تبر به یک قطار منطقه‌ای در نزدیکی ورتسبورگ.

همچنین، در منطقه‌ای واقع در عراق که پیش از نیز مقر داعش بوده است، برخی از زنان آلمانی در زندان هستند، این زنان از جمله افرادی هستند که به داعش پیوستند و اکنون سعی دارند به آلمان بازگردند.

مقامات امنیتی نگران این گروه هستند. قوه قضائیه در حال تلاش برای اقامه دعوی علیه حامیان داعش است، اما این کار مشکل است، چرا که به عنوان مثال، آنها ادعا می‌کنند که تنها عضو خانواده جنگجویان داعشی هستند و هیچ ربطی به اقدامات تروریستی و جنگی ندارند.

 

دادستانی فدرال اکنون اعلام کرده است که اقدامات قانونی علیه زنان داعشی نیز بازنگری خواهد شد، حتی اگر آنها برای شبه‌نظامیان تروریست مبارزه نکرده باشند. پیتر فرانک، دادستان کل اخیرا به روزنامه زوددویچه و پخش‌کنندگان شبکه‌های رادیویی آلمان گفت: «ما معتقدیم که حتی عضویت این زنان در یک سازمان تروریستی خارجی می‌تواند تأیید شود.» بر اساس ادعای دادستانی فدرال، اگر شخصی به داعش تعلق داشته باشد، یک جرم تروریستی محسوب می‌شود.

 

 

*نوجوان آلمانی حامی داعش در زندان عراق

 

باربارا لوکه شهردار پولزنیتس، در حال حاضر انتظار بازگشت دختر نوجوان آلمانی را که در عراق زندانی است، ندارد. او به روزنامه میتل ذویچه گفت:« بازگشت “لیندا و” به پولزنیتس در آینده قابل پیش‌بینی نیست. اول از همه، مقامات عراق باید در این باره تصمیم بگیرند، و سپس مقامات آلمانی، به نوبه خود تصمیم می‌گیرند.»

لوکا روشن کرد که در پولزنیتس شک و تردید در مورد بازگشت احتمالی این دختر نوجوان- که گفته می‌شود به گروه داعش پیوسته بوده- وجود دارد. به گفته او برخی از افراد تعجب می‌کنند که چرا لیندا هنوز روسری به سر دارد اگر که او از داعش فاصله گرفته است. اگرچه روسری نماد اسلام و نشانه ایمان است و هیچ ارتباطی با تروریسم اسلامی ندارد. لوکه افزود: «اما برای ما پذیرش این موضوع راحت‌تر می‌شود اگر او روسری خود را کنار بگذارد. در کل برای همه کسانی که درگیر این مسأله بودند، درک آنچه برای لیندا اتفاق افتاده، بسیار مشکل است.»

طی چند سال گذشته، بیش از 950 اسلامگرای آلمانی برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. در این میان، جنسیت حدود 20 درصد از مسافران، مونث بوده است. بعضی از این مسافران در مناطق جنگی جان باخته‌اند و حدود یک سوم به آلمان بازگشته‌اند.

 

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار