127684
۲۷ آذر ۱۳۹۶
شاعر کشوری در قاین:

هماهنگی کلمات، نخستین راه برای آشنایی با شعر است

یک شاعر کودک گفت: هماهنگی کلمات و هماهنگی معنی‌ها، راه نخست برای آشنایی با شعر است.

به گزارش کودک پرس ، اسدالله شعبانی، شاعر برجسته کشوری، امروز ۲۶ آذرماه، در دیدار با اعضای کارگاه ادبی کانون پرورش فکری کودکان قاین اظهار کرد: به اعضای کانون توصیه می‌کنم در بازی‌های کودکانه خود با کلمات بازی کنند تا بتوانند دامنه خیال خود را افزایش دهند و به اشعار آهنگین برسند.
وی افزود: آن وقت است که کودکان متوجه می‌شوند که استعداد خوبی برای شعر گفتن دارند و می‌توانند شعر بگویند.
این شاعر محبوب کودکان و نوجوانان شعر شاهنامه را عمیق‌ترین شعرهای جهانی دانست و ادامه داد: از کودکان می‌خواهم در جمع‌های دوستانه در کنار یکدیگر شاهنامه بخوانند.

این برنامه که به دعوت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی صورت گرفت؛ اعضای مرکز فرهنگی هنری قاین، میزبان اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده محبوب کشوری بودند.
این برنامه با هدف آشنایی بیشتر اعضای کانون با شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد تا اعضاء در فضایی صمیمی به خوانش اشعار خود در قالب قطعه ادبی و شعر بپردازند و از نظرات این شاعر ارزشمند بهره‌مند شوند.

 

دیدار اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی قاین با اسدالله شعبانی در راستای برنامه های نشست دو پنجره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که همه ساله با حضور شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود.

گفتنی است؛ اسدالله شعبانی از شاعران برجسته کشوری است که بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان دارد و بسیاری از شعرهای این شاعر برجسته کشوری در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به چاپ رسیده است.
پیش از این نیز افسانه شعبان‌نژاد؛ دیگر شاعر برجسته کشوری در حوزه کودکان و نوجوان مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار