موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
127275
۲۶ آذر ۱۳۹۶
معاون اجرایی شورای عالی قرآن:

ایجاد دبیرخانه دائمی هماهنگی فعالیت‌های قرآنی نوجوانان موازی کاری را کم می‌کند

میرزاجانی با اشاره به تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی هماهنگی فعالیت‌های تخصصی قرآنی نوجوانان گفت: بنا داریم تا در حوزه تربیت قاریان نوجوان با یک اتحاد و انسجام و به دور از موازی کاری حرکت سالم و مطلوبی داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: طی چند سال اخیر به صورت ویژه فعالیت های خوبی در عرصه آموزش و تربیت قاریان نوجوان توسط مجموعه های دولتی و تشکل ها و موسسات قرآنی و غیر دولتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه لزوم ایجاد وحدت رویه بین فعالیت های پراکنده ضروری به نظر می رسد، خاطرنشان کرد: این هماهنگی باعث هم افزایی شده و انسجام خوبی به فعالیت ها خواهد داد و اگر این حرکت با قوت و قدرت حرکت کند منجر به خروجی های مطلوب خواهد شد.

میرزاجانی با بیان اینکه شورای عالی قرآن پیش قدم شد و از مجموعه های فعال در این عرصه دعوت کرد تا نشست مشترک هماهنگی فعالیت‌های تخصصی قرائت قرآن ویژه نوجوانان را برگزار کند، اظهار کرد: اولین نشست بسیار مثمر ثمر و پربرکت بود و اعضای حاضر گزارش های دقیقی را ارائه دادند.

 

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی هماهنگی فعالیت های تخصصی قرآنی نوجوانان در این نشست، تصریح کرد: بنا داریم تا قبل از اولین جلسه دبیرخانه، مقدمات کار پژوهشی انجام شود تا در حوزه تربیت قاریان نوجوان با یک اتحاد و انسجام و به دور از موازی کاری حرکت سالم و مطلوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما معقدیم اگر سرمایه گذاری روی این قشر انجام شود این افراد می توانند در آینده جریان سازی کنند لذا وجود چنین جلساتی باعث همگرایی و هم افزایی بیشتر می شود.

میرزاجانی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی دستگاه های دیگر در حوزه نوجوانان در این دبیرخانه هم پوشانی نخواهند داشت، ادامه داد: تشکیل دبیرخانه به معنی ادغام طرح های قرآنی نوجوانان نیست بلکه ما بیشتر به دنبال هم افزایی هستیم.

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن افزود: به طور مثال شورا امکانات و فضاهایی دارد که می تواند در اختیار طرح های نهادهای دیگر بگذارد همچنین آموزش و پرورش نیز می توانند به کمک طرح های دیگر بیایند و به این ترتیب می توان یک بستر همکاری بیشتر ایجاد کرد.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که طرحی جامع انجام دهیم تا نسبت فعالیت هر کدام از اعضا مشخص شود تعدادی از اعضا دنبال کشف استعداد باشند برخی آموزش ویژه و تخصصی ببینند و برخی دیگر قله پروری کنند و به نوعی تقسیم کار صورت گیرد.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار