126849
۲۵ آذر ۱۳۹۶

بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش مباحث دینی

امام جمعه قم با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی تهدید دارد اما فرصت هم هست، در فضاهای مجازی دین به چالش کشیده شده و جوان و نوجوان متاثر می‌شوند و باید با ورود به آن شبهات را پاسخ داد.

به گزارش کودک پرس ، آیت ‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در سومین اجلاس استانی نماز گفت: نماز به عنوان چراغ پرفروغ دل مومنان بوده که مومنان از طریق آن با خداوند ارتباط برقرار می کنند.

وی عنوان داشت: نماز به عنوان راهی منحصر به فرد برای رسیدن به کمال و تعالی مطرح است و انسان از طریق نماز بندگی خداوند را به جای می آورد.

امام جمعه قم با تاکید بر اقامه و برپایی نماز گفت: در این زمینه همگان وظیفه دارند و باید در این عرصه فضای جامعه متحول شود و همه مساجد، بازار، ادارات و مراکز علمی و آموزشی زیر چتر نماز قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: وضعیت مساجد باید بررسی شود، یعنی باید بررسی شود که آیا در هنگام صبح نماز اقامه می شود و یا اینکه وضعیت و منظره مساجد با مساجد دینی سازگاری دارد و یا اینکه باید بررسی شود که آیا به اندازه کافی مسجد داریم.

وی گفت: برای نماز تنها برگزاری اجلاس کافی نیست، بلکه باید نقش هشداری و اعلام دغدغه شود و باید در اجلاس ها آسیب ها و مشکلات رصد و برطرف گردد.

امام جمعه قم گفت: ستاد اقامه نماز باید شبانه‌روز مشغول طراحی، برنامه‌ریزی و از بین بردن نواقص باشد و در موضوع فضای مجازی نیز کار کند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: قم باید در زمینه نمازجایگاه گسترده ای داشته باشد و بسیار بد است که ادارات، مساجد و بازار قم وضعیت مناسبی در زمینه نماز نداشته باشد و قم باید همواره الگو باشد.

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی تهدید دارد اما فرصت هم هست، در فضاهای مجازی دین به چالش کشیده شده و جوان و نوجوان متاثر می شوند و باید با ورود به آن شبهات را پاسخ داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز فضای مجازی عرصه کشور و جهان را فراگرفته است گفت: باید فکری در زمینه سالم‌ سازی فضای مجازی شود و باید در این زمینه برنامه ریزی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: اگر در فضای مجازی تبلیغ دین و نماز صورت نگیرد هزاران فاجعه از طریق این فضا در جامعه لجن‌پراکنی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جامعه سالم نگه داشته شود گفت: ‌ اگر بودجه ‌ها در زمینه سالم‌سازی جامعه قرار می‌گرفت به آسیب‌ های اجتماعی دچار نمی ‌شدیم.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار