126506
۲۳ آذر ۱۳۹۶

زخمی شدن کودک ۱۰ ساله در جدیدترین خرابکاری نظامیان آمریکایی در ژاپن+ عکس

بر اثر سقوط پنجره یک بالگرد آمریکایی به داخل حیاط یک مدرسه نزدیک پایگاه هوایی آمریکا در اوکیناوای ژاپن، یک کودک ۱۰ ساله ژاپنی زخمی شد.

به گزارش کودک پرس ، در تازه‌ترین مورد از بروز حوادث مرتبط با نگرانی‌های ایمنی ناشی از استقرار پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناوا در جنوب ژاپن، گزارش‌ها امروز از سقوط پنجره یک بالگرد آمریکایی به داخل حیاط ورزشی یک مدرسه نزدیک پایگاه هوایی آمریکا در این جزیره حکایت دارد.

گفته می‌شود یک پسربچه ده ساله در این مدرسه دچار جراحت سطحی شده است ولی علت دقیق جراحت وی مشخص نیست. این پسربچه در میان ۵۰ دانش‌آموز این مدرسه ابتدایی بود.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی کابینه ژاپن، امروز با شرکت در کنفرانس خبری با اشاره به این سانحه اعلام کرد: «این نوع حوادث موجب بروز نگرانی نه تنها در میان کارکنان و دانش آموزان مدرسه بلکه ساکنان اوکیناوا شده است و نباید هرگز تکرار شود.»

 

 

او افزود دولت پس از دریافت توضیحات لازم از سوی مقامات آمریکایی، واکنش مقتضی را نشان خواهد داد.

 

 

 

فرماندار اوکیناوای ژاپن تصویری از سقوط پنجره بالگرد آمریکایی به داخل حیاط مدرسه را به دست گرفته است

تفنگداران آمریکایی در اوکیناوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند این بالگرد بلافاصله به پایگاه بازگشت و وقوع حادثه را گزارش کرد. در این بیانیه آمده است ما این گزارش را جدی می‌گیریم و تحقیقات درباره آن آغاز شده است.

در این بیانیه ضمن ابراز تاسف از بروز این سانحه آمده است: ما از اینکه این سانحه موجب بروز نگرانی در ساکنان منطقه شده است عذرخواهی می‌کنیم.

تعدادی مدرسه، بیمارستان و مغازه در اطراف پایگاه فوتنما واقع شده‌اند و ساکنان درباره بروز سوانح هوایی نگران هستند. همچنین جرائم و تخلفاتی که نظامیان آمریکایی در منطقه مرتکب می‌شوند، هر از گاه خشم و اعتراض ساکنان اوکیناوا را برانگیخته است.

دولت مرکزی ژاپن و مقامات جزیره اوکیناوا سالهاست که بر سر استقرار پایگاه هوایی فوتنمای آمریکا در این جزیره اختلاف نظر دارند. ساکنان اوکیناوا نیز به استقرار این پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خود اعتراض دارند.

این در حالی است که فرماندار اوکیناوا هدایت تلاش‌هایی را برای خارج کردن پایگاه نظامی آمریکا از منطقه بر عهده گرفته است. در حالی که دولت مرکزی پیشنهاد کرده است این پایگاه به بخش کم جمعیت‌تر این جزیره منتقل شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار