247590
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
حامد علامتی

شروع دیپلماسی کودک‌ و نوجوان از آمریکای لاتین و ادامه‌اش با چین

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره ایجاد دیپلماسی کودک و نوجوان در سطح بین‌الملل گفت: این‌نوع دیپلماسی را از آمریکای لاتین آغاز کردیم و با چین ادامه دادیم.

به گزارش کودک پرس ، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشنواره عروسک‌خونه گفت: این‌جشنواره با همکاری شبکه کودک، با هدف معرفی اقوام مختلف و توجه به عروسک‌های محلی برگزار می‌شود؛ به این معنا که هر قوم و قبیله برای خود عروسک و پوشش محلی خاص دارد.

وی افزود: توجه به پوشش محلی، بومی از جمله اهداف جشنواره عروسک‌خونه به شمار می‌رود. همچنین هر عروسک محلی برای خودش قصه‌ای دارد که قرار است در این جشنواره بازگو و معرفی شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: اولین دوره جشنواره عروسک خونه اردیبهشت امسال برگزار شد و به‌سرعت کارهای برگزاری دومین دوره این‌رویداد را با هدف توجه به عروسک‌های بومی و منطقه‌ای و پوشش عروسک‌ها از جمله پوشش محلی، بلوچی، آذری، کردی آغاز کرده‌ایم.

علامتی گفت: نسل امروز به ویژه کودکان باید یاد بگیرند در منطقه سکونت‌شان چه پوشش‌هایی وجود دارد. برای یادگیری بیشتر این‌مساله، عروسک‌گردانی هم خواهیم داشت که عروسک‌هایش با گویش محلی صحبت می‌کنند. نخستین دوره جشنواره عروسک خونه با مشارکت شبکه کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رقابت ۲۰ گروه نمایشی از ۱۴ استان کشور برگزار شد و دومین دوره جشنواره عروسک خانه احتمالاً اردیبهشت سال آینده برگزار شود.

وی درباره ایجاد دیپلماسی کودک و نوجوان در سطح بین‌الملل گفت: این‌نوع دیپلماسی را از آمریکای لاتین آغاز کردیم و با چین ادامه دادیم. در آمریکای لاتین تعدادی از کتاب‌ها و فیلم‌های کانون پرورش پرورش فکری را به زبان اسپانیایی به وزارت آموزش و پرورش دولت کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا تقدیم کردیم. قرار است اتاق‌های دوستی و هفته‌های دوستی کودک و نوجوان را در سطح بین‌الملل برگزار کنیم. آمریکای لاتین در دستور کارمان قرار دارد. پس از آن کشورهای محور مقاومت و همسایگانی چون عراق، سوریه، چین، لبنان در مرحله بعدی قرار دارند.

علامتی گفت: حضور در فستیوال‌ های بین‌المللی همچون کتاب بولونیا در اسفند و دیگر فستیوال‌های نقاشی از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری در سطح بین الملل است. همچنین تعدادی از کودکان و نوجوان عضو کانون پرورش فکری به ژاپن رفته اند و در مسابقات این‌کشور مقام‌ هایی کسب کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار