125456
۱۹ آذر ۱۳۹۶

شناسایی و جذب ۲ هزار و ۳۸۳ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

محمد تقی‌زاده بیان داشت: دلایل مختلفی در بازماندگی از تحصیل دانش آموزان موثر است و باید تلاش شود این عوامل فرهنگی و اقتصادی برطرف شود و این دانش آموزان باید بتوانند به ادامه تحصیل خود ادامه دهند.

به گزارش کودک پرس ، محمد تقی زاده یکشنبه در آیین شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سراسری شهید علی هاشمی در استانداری خوزستان بیان کرد: پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از 6 ماه گذشته در خورستان آغاز شده که امسال با همکاری چندین دستگاه با جدیت پیگیری شد که در این مدت یک هزار و 132 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

وی گفت: دلایل مختلفی در بازماندگی از تحصیل دانش آموزان موثر است و باید تلاش شود این عوامل فرهنگی و اقتصادی برطرف شود و این دانش آموزان باید بتوانند به ادامه تحصیل خود ادامه دهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: یکی از عوامل موثر در توسعه هر کشوری بحث سواد آموزی و آموزش و پرورش است؛ بدون سواد و سواد آموزی توسعه ای در کشور صورت نمی گیرد.

 

محمد صادق کریمی کیا گفت: پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل یک پروژه اجتماعی بسیار سخت است؛ در این پروژه سایتی راه اندازی شد و برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل اطلاع رسانی شد.
وی افزود: در قالب این پروژه به ادارات اطلاع رسانی و از ظرفیت ائمه جمعه ، دهیاران، بخشداران و سازمان های مردم نهاد نیز برای شناسایی این دانش آموزان استفاده شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این آیین گفت: پروژه شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل یک طرح بسیار خوب است که برای نخستین بار در خوزستان به صورت بین بخشی در حال انجام است و دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد با همکاری یکدیگر در این طرح فعالیت دارند.
غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی خوزستان کار شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در 9 شهرستان استان انجام داده اظهار کرد: متولیان کلینیک های بهزیستی به سراغ خانواده های این دانش آموزان رفته و این دانش آموزان را در مدارس جذب کردند.
وی گفت: 458 کودک بازمانده از تحصیل در این 9 شهرستان در مدارس توسط اداره کل بهزیستی خوزستان جذب شدند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: مددکاران اجتماعی بهزیستی با مدارس و خانواده این دانش آموزان ارتباط برقرار کردند و دانش آموزان را به کلاس درس بازگرداندند.
بر اساس آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است در خوزستان بیش از 11 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که بر اساس این آمار خوزستان جایگاه چهارم کشور در این شاخص دارد.

 

منبع: جماران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار