123714
۱۲ آذر ۱۳۹۶

شعر کودک و نوجوان نباید طولانی و ملال آور باشد

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: شعر کودک و نوجوان نباید طولانی و ملال آور باشد و باید بیشتر روحیه نشاط را در آنان تقویت کند، رفتار آنان را در فعالیت‌های جمعی اصلاح کند.

به گزارش کودک پرس ، سعید رضا کامرانی، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در جشن کتاب با اشاره به تاثیر شعر در زندگی انسان ها گفت: شعر همواره همسایه ذهنی انسان بوده و این قرابت و نزدیکی در همه عصرها و جغرافیای عالم همیشه وجود داشته است تا جایی که در شادی، غم، بیم، امید، فراق، وصال و مرگ از آن بهره برده و در حقیقت باید بگوییم که شعر نوعی موسیقی ذهنی است که از گهواره تا گور همزاد و همراه آدمی است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه 34 ساله فعالیت فرهنگی و موفقیت های استانی و کشوری خود گفت: همیشه می گویم کاش هیچ نداشتم ولی ذوقی داشتم و می توانستم احساسات خود را در قالب شعر به مخاطب منتقل کنم زیرا معتقدم که جوامع مترقی و پیشرو، همواره در تلاشند تا شاعران و نویسندگانشان را حمایت کنند چرا که در غیر این صورت، زبان ضعیف می شود و از پیشرفت و حرکت باز خواهد ماند.

وی افزود: شعر کودک و نوجوان دارای اهمیت مضاعفی است و همواره برای کودکان و نوجوانان دارای کشش و جاذبه فراوانی بوده است که اگر شعر با سطح رشد ذهنی، معیارهای دنیای کودک و نوجوان و سن آنان تناسب داشته باشد در رشد افکار و پرورش و شکوفایی ذهن آنان موثرتر خواهد بود.

کامرانی گفت: شاعر با ارائه شعرش که از وجود درونی اش تراوش کرده، مخاطب را در لذتی که خود می برد، شریک می کند و هر چه این کلام دلی تر باشد تاثیراتش هم مضاعف می شود و به قول شیخ اجل سعدی سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند، البته فهم شعر خوب هم دلی صیقلی می خواهد تا آن را به درستی درک کند.

وی خاطر نشان کرد: شعر کودک و نوجوان نباید طولانی و ملال آور باشد و باید بیشتر روحیه نشاط را در آنان تقویت کند، رفتار آنان را در فعالیت های جمعی اصلاح کند و به کشف استعدادها و توانایی های آنان منجر شود.

خاطر نشان می شود، انسیه موسویان، شاعر و کارشناس مسئول آفرینش های ادبی کانون کشور، با حضور در اداره کل کانون فارس در جمع اعضای مراکز شیراز و صدرا به نقد و بررسی شعرهای کتاب «چهارشنبه های بستنی» از زبان اعضا گوش فراداد، وی همچنین کتاب و امضای خود را به اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تقدیم کرد.
 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار