121853
۰۴ آذر ۱۳۹۶

وجود ۱۴۰ خانه کودک و نوجوان در شهر

مديرکل بهزيستی استان اصفهان گفت: امروزه آزار کودکان به دنيای واقعي خلاصه نشده و با در اختيار قرار دادن وسايل ارتباطی و کنترل نکردن استفاده از آنها، زمينه آسيب‌های عاطفی و جنسی کودکان فراهم می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سعيد صادقي اظهار داشت: همگي ما در مواجهه با پديده آزار کودکان مسئوليت اجتماعي داريم و براي پيشگيري يا مداخله زود هنگام و بهنگام درباره قربانيان مسائل اجتماعي نيازمند ترويج گفتمان اجتماعي هستيم.

 

وي با بيان اينکه ايجاد و ترويج گفتمان اجتماعي نياز به ايجاد رفاقت اجتماعي داشته و همافزايي مردم و دستگاههاي اجرايي را مطالبه ميکند، افزود: مردم بايد از مخاطرات آگاه شوند و تنها نگران خطرات تهديد کننده بيروني نباشند.صادقي بيان داشت: افزايش آمار 190 درصدي آزار قابل تأمل بوده اما از طرفي نشانگر بالا بردن سطح آگاهي مردم در اطلاعرساني اين آسيبهاست چرا که در سال جاري تعداد تماس با اورژانس اجتمالي بهزيستي نسبت به سال گذشته 40 درصد افزايش داشته است.

 

وي خاطرنشان کرد: اکنون 140 خانه کودک و نوجوان در سطح شهر وجود دارد که تنها خانه کودک و نونهالان نرجس دولتي است و بقيه هيئت امنايي بوده و توسط خيّران و با دريافت يارانه دولتي از بهزيستي اداره ميشوند، اين درحالي است که 500 کودک در اين خانهها به صورت شبانه روزي اقامت دارند.

 

منبع: روزنامه نصف جهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار