120790
۲۹ آبان ۱۳۹۶
در گزارشی؛

آغاز رقابت‌های “ویلان پازل” در مهدها و خانه‌های کودک اصفهان

“ویلان پازل” نام یک بازی کاملاً ایرانی است که برای حضور در جشنواره نون و پنیر و بازی طراحی شده است.

به گزارش کودک پرس ، مسابقه ویلان پازل در مهدها و خانه‌های کودک متقاضی برگزار شده و افرادی که بتوانند پازل را تکمیل یا تعداد زیادی از تکه‌ها را کنار هم قرار دهند، به عنوان نفرات برتر انتخاب و در 30 آذر ضمن حضور در مرکز خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مسابقات نهایی نیز شرکت می‌کنند.

 

 

“ویلان پازل” بازی ایرانی منتظر حضور کودکان است

 

مدیر خانه خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به جشنواره نون و پنیر و بازی، گفت: هدف اصلی از این جشنواره حمایت از تولیدکنندگان و ایده‌پردازان بازی و رونمایی از آنان در سطح شهر و در نهایت تبلیغ و فروش این وسایل است.

 

 

فراخوان ساخت بازی ایرانی و معرفی ویلان پازل

 

صفیه سادات موسویان با اشاره به اعلام فراخوان برای ساخت بازی ایرانی گفت: با انتشار این فراخوان تعداد زیادی بازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت بازی ” ویلان پازل” به عنوان متفاوت‌ترین بازی ایرانی انتخاب شد.

وی با اشاره به طراحی این بازی توسط شرکت آریانیک ایده بهامین، تصریح کرد: با توجه به ایرانی بودن این بازی و به منظور معرفی بیشتر آن، قرار شد این بازی به صورت ویژه در مهدها و خانه‌های کودک شهر اصفهان برگزار شود.

 

 

آغاز رقابت‌های ویلان پازل در مهدها و خانه‌های کودک اصفهان

 

مدیر خانه خلاقیت و بازی‌های فکری با بیان اینکه ثبت‌نام این بازی از 13 آبان آغاز شده و تا روز 27 ادامه دارد، افزود: مرحله نخست این بازی در مهدهای کودک برگزار شده و برگزیدگان در روز 30 آذر با حضور در محل خانه خلاقیت در مرحله نهایی آن شرکت می‌کنند.

 

 

ویلان پازل؛ پازلی با دنیای متفاوت

 

وی در مورد بازی ویلان پازل، گفت: این بازی نوعی پازل صفحه‌ای است که متفاوت از پازل‌های معمولی به شمار می‌رود و از آن به عنوان یک سرگرمی سردرگم یاد می‌شود که مناسب تمام گروه‌های سنی است.

 

 

شکل‌گیری ایده بازی از صحبت‌های یک روانشناس

 

مدیر شرکت آریانیک ایده بهامین نیز با بیان اینکه این بازی از کلمه وِیلان یا همان سردرگم و مبهم استخراج شده، گفت: ایده طراحی این بازی از حدود 4 سال پیش و با صحبت‌های جنجالی یک روانشناس در مورد بازی به ذهن من رسید.

فرهاد فرهادی ادامه داد: این روانشناس معتقد بود که کاش به جای اینکه تصویر را قبل از پازل به کودک نشان دهیم و بعد از او بخواهیم نمونه آن را بسازد، به او گفته می‌شد تا پازل را بدون اینکه شکلی از آن داشته تکمیل کند و بر اساس روند تکمیل پازل هوش و استعداد او مورد بررسی قرار می‌گرفت.

 

 

ویلان پازل؛ پازلی بدون راهنما با مهره‌های چهارضلعی

 

وی با اشاره به اینکه در این بازی سعی شده تا هیچ‌گونه راهنمایی برای تکمیل پازل در اختیار فرد نباشد، تصریح کرد: مهره‌های پازل به شکل کاملا چهارضلعی طراحی شده تا فرد برای طراحی تصویر بتواند از هوش خود یاری گرفته و تصویر را بازسازی کند.

مدیر شرکت آریانیک ایده بهامین با بیان اینکه این بازی ویژه گروه سنی 4 تا 7 سال طراحی شده است، خاطرنشان کرد: به علت دشواری این بازی برای این رده سنی تلاش کردیم تا برش‌هایی را به بخش‌هایی از پازل اضافه کنیم تا کودکان با علاقه و کنجکاوی بیشتری آن را انجام دهند.

وی با اشاره به ایرانی بودن این طرح و نداشتن نمونه خارجی، گفت: در حال حاضر به دنبال ثبت نهایی این محصول هستیم تا بتوانیم آن را در بسیاری از مراکز عرضه کنیم.

 

فرهادی با اشاره به برگزاری مسابقه در مرحله نخست، افزود: این مسابقه در مهدها و خانه‌های کودک متقاضی برگزار شده و افرادی که بتوانند پازل را تکمیل یا تعداد زیادی از تکه‌ها را کنار هم قرار دهند، به عنوان نفرات برتر انتخاب و در تاریخ 30 آذر ضمن حضور در مرکز خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مسابقات نهایی نیز شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: نفرات اول تا سوم مرحله نهایی از تخفیف ویژه برای خرید این بازی و همچنین جوایز نفیس بهره‌مند می‌شوند.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار