1099
۲۳ مرداد ۱۳۹۵

عروسک «امید و آرزو» برآورده کننده ی امید و آرزوی کودکان زابل

درآمد حاصل از فروش عروسک‌های دست‌ساز «امید و آرزو» و کارت‌پستال‌های کارگاه «حوض نقاشی» به بنیاد کودک زابل که با هدف آموزش کودکان محروم و با استعداد زابل فعالیت می‌کند، می‌رسد.

به گزارش کودک پرس   دومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی کشور از ۱۸ تا ۲۲ مرداد با بیش از ۶۰ غرفه از محصولات داخلی سرگرمی و اسباب‌بازی در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا بود و در گوشه‌ای از این نمایشگاه، غرفه حوض نقاشی و بنیاد ملی کودک زابل خودنمایی می‌کرد.

به گفته نسیم سالارپور از گردانندگان این غرفه، «حوض نقاشی» فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده تا آرزوها و خواسته‌های کودکانی که عضو بنیاد کودک زابل هستند را برآورده کند. این بنیاد، ۵۰۰ کودک با استعداد را در شهرستان زابل و روستاهای آن شناسایی کرده و می‌کوشد تا با فروش عروسک‌هایی که به همت لیلا عظیمی طراحی شده، نقش اندکی در برآورده شدن خواسته این بچه‌ها داشته باشد.

سالارپور درباره‌ محصولات ارایه‌شده در غرفه‌ این کارگاه می‌گوید: عروسک‌های «امید و آرزو» پارچه‌ای، دست‌ساز و قابل شست‌وشو هستند. عواید فروش این عروسک‌ها که قیمت هر کدام از آنها ۱۵ هزار تومان است، به همراه کارت‌پستال‌های دست‌ساز ساخته‌شده بر اساس طراحی، نقاشی، چاپ و کلاژ از سوی بنیاد کودک زابل به کودکان محروم می‌رسد.

 

عروسک

 

این عضو فعال در بنیاد کودک زابل همچنین گفت: علاوه‌بر عروسک‌های دست ساز امید و آرزو، جاکلیدی‌های پارچه‌ای در شکل‌های جغد، گربه و دختر و پسر و آینه‌های چوبی دست‌ساز هم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سالارپور احداث کتابخانه در زابل را از دیگر اقدامات کارگاه حوض نقاشی و بنیاد کودک زابل دانست و افزود: پنج خانم، اعضای این کارگاه را تشکیل می‌دهند و طراحی و تولید تمامی این محصولات توسط این افراد صورت می‌گیرد.

بنیاد کودک زابل یک بنیاد مردم‌نهاد با هدف آموزش و توانمندسازی کودکان محروم و با استعداد است که از کودکان و مادران آنها حمایت می‌کند. این بنیاد در فعالیتی خیریه، از طریق فروش محصولات فرهنگی و هنری، آرزوهای کوچک بچه‌های منطقه را برآورده می‌کند.

این بنیاد علاوه‌بر حمایت کودکان با استعداد و محروم از مادران آنها نیز حمایت و برای مادران، کارآفرینی می‌کند. قرار است سوزن‌دوزی زنان بلوچ، روی زیورآلات نقش بندد و به فروش برسد و با این کار برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست این منطقه اشتغال‌زایی شود.

 

 

منبع:   مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار