10209
۰۵ آبان ۱۳۹۵

اهمیت حفظ دندان‌های شیری

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، گفت: متأسفانه در کشور ما مشکلات دندانی در تمام سنین شیوع دارد. این مشکلات عموماً شامل پوسیدگی و مشکلات لثه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ,حسن اسلامی دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنگره تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: این کنگره با هدف بالا بردن سطح علمی دندانپزشکان و آشتی آنها با جدیدترین روش‌های تخصصی روز برگزار شده است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی این کنگره از 4 ماه قبل آغاز شده و با برگزاری برنامه‌های متنوع، سخنرانی علمی، تحقیقاتی و برگزاری کارگاه‌های مختلف سعی کرده‌ایم سطح دانش دندانپزشکان را بالا ببریم. سه سخنران خارجی در این کنگره میهمان ما هستند.

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در خصوص مشکلات دهان و دندان نیز گفت: در کشور ما تقریباً تمام سنین مشکلات دندانی دارند، این مشکلات از سنین پایین شروع شده و در بسیاری از موارد به  علت بی‌توجهی تا سنین بالا ادامه می‌یابد. پوسیدگی و مشکلات لثه عمده مشکلات دهان و دندانی هستند.

اسلامی در مورد اهمیت حفظ دندان‌های شیری، گفت: وقتی این دندان‌ها زودتر از موعد از دست روند فضا برای خروج دندان دائمی از لثه به محیط دهان بسته می‌شود زیرا دندان‌های دائمی در زیر دندان‌های شیری قرار دارند.

وی افزود: دندان‌های شیری باید در زمان خود و به صورت طبیعی بریزند. به همین دلیل به والدین توصیه می‌‌شود از زمان رویش دندان‌ها در دهان کودک آنها را برای کنترل و معاینات منظم پیش دندانپزشک ببرند.

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در پایان، گفت: مسواک‌های کوچک و ظریفی برای کودکان طراحی شده تا آنها به زدن مسواک علاقه‌مند شوند و والدین وظیفه دارند از زمان کودکی عادت مسواک زدن را در کودکان خود نهادینه کنند.

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار