249221
۱۹ آبان ۱۴۰۲
سلامت دهان و دندان

چرا کودکان باید به «دندانپزشک کودک» مراجعه کنند؟

یک دندانپزشک کودک گفت: دندانپزشک بزرگسالان و کودکان با یکدیگر تفاوت دارند. یک برخورد خوب، دلگرمی دادن به کودک و … از جمله نکاتی است که باید دندانپزشک‌های کودکان رعایت کنند.

به گزارش کودک پرس ، سیده فاطمه محمودآبادی متخصص دندانپزشکی کودکان، درخصوص مناسب‌ترین زمان برای مراجعه کودکان به دندانپزشک گفت: والدین باید از زمان رویش دندان‌های شیری دقیقاً از زمانی که اولین دندان جوانه می‌زند به دندانپزشک کودکان مراجعه کنند. والدین باید از متخصصان دندان بپرسند که در زمان رویش دندان‌های فرزندشان چه کاری باید انجام دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: یا حداقل همان زمانی که خال روی دندان بچه به وجود می‌آید و نمایان می‌شود به دندانپزشک مراجعه کنند. مادران حتی اگر کودکانشان دچار پوسیدگی دندان نشده است باید فرزندانشان را برای چکاپ یا برای اینکه اطلاعات بیشتری به دست آورند و بدانند چگونه از پوسیده شدن دندان‌های شیری فرزندشان جلوگیری کنند به دندانپزشک مراجعه کنند.  زمانی که خال روی دندان کودک می‌افتد، می‌توان آن را متوقف و از پیشروی پوسیدگی جلوگیری کرد.

محمودآبادی در پاسخ به این پرسش که چرا کودکان باید به دندانپزشک کودک مراجعه کنند، توضیح داد: زمانی که یک دندانپزشک دوره تخصص دندانپزشکی کودکان را می‌گذراند با راه‌های برخورد و کنترل رفتار کودک آشنا می‌شود. یعنی در مدت زمان سه الی چهار سال به صورت تخصصی به دندانپزشک آموزش داده می‌شود که با کودک چگونه رفتار کند. این دسته از پزشکان، روان‌شناسی کودک را مطالعه می‌کنند. بنابراین دندانپزشک کودک می‌داند که چگونه باید با یک کودک برخورد کند تا بچه ذهنیت مثبتی نسبت به دندانپزشکی داشته باشد.

وی درخصوص تفاوت دندانپزشک بزرگسالان با دندانپزشک کودکان گفت: یک تفاوتی که دندانپزشک کودکان با دندانپزشکی بزرگسالان دارند، این است که تعریف موفقیت آنها با یکدیگر متفاوت است. دندانپزشک بزرگسالان زمانی احساس موفقیت می‌کند که بیمار به او می‌گوید: «مواد مصرف شده عالی بود. درحال حاضر دیگه درد ندارم و…» اما در دندانپزشکی کودکان موفقیت پزشک زمانی اتفاق می‌افتد که آن کودک با لبخند از اتاق پزشک بیرون رود. البته ممکن است که کودک گریه کند اما دفعه بعدی دوباره با ذوق باز می‌گردد. پس موفقیت در دندانپزشکی کودکان فقط درمان نیست بلکه خاطره خوبی است که در ذهن کودک ثبت کنید.

این دندانپزشک کودک در ادامه تأکید کرد: یک برخورد خوب، دلگرمی دادن به کودک و… از جمله نکاتی است که باید دندانپزشک‌های کودکان رعایت می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار